donderdag 14 november 2019

Rice mix





Die Indiase Rice mixes, dat is aardig spul


Je koopt ze hier

(Alle links hier openen in een nieuw venster)


Complexe smaken

Ik geef wat links naar posts waar ik ze gebruikte

Soms staat er "bittertje" of zo, en als er niks staat dan was het moeilijk te omschrijven

Altijd mooie smaak, altijd redelijk pikant

Het hoofdingrediënt geef ik aan, de rest is chili, zout en Asa foetida

En verschillende soorten linzenmeel
Urid dal, Gram dal. Block gram...


Gebruik

Neutrale olie
Wat ui en knof...
Spul erbij op laag vuur...
Gekookte rijst erin opwarmen





Amla


Zie hier
Maar pas op: scroll naar beneden, want ik behandel er daar nóg twee
Laat dat venster open staan voor die andere twee

Amla is een soort kruisbes of zo

Mooie frisse smaak





Adamant creeper


Staat op dezelfde pagina bovenaan

Hoofdingrediënt: deze plant hier

Ook een mooie frisse smaak





Lemon rice powder


Ook op dezelfde pagina

Hoofdingrediënt moge duidelijk zijn

En natuurlijk óók weer heerlijk fris

In/op de Cariben maken ze citroenrijst zo:
Olijfolie, ui, knof, pepertje
Bak Surinaamse of Amerikaanse rijst even aan in die olijfolie
Kook gaar met kippenbouillon en redelijk wat citroenrasp





Brahmi leaf


Hoofdingrediënt deze plant hier

Brahmi blad...

Zie mijn post hier

Daar heb je dat mooie bittertje





Sprouted fenugreek


Fenugriek spruiten die gedroogd / gemalen zijn

Ik post het morgen

Mooie volle smaak





Paruppu podi


Post ik ook morgen

Hoofdingrediënt Pottu kadalai, geroosterde linzen, althans het meel daarvan

Er zit ook komijn in

Mooie smaak, maar wel erg heet, wat de smaak wegblaast



Er bestaat ook nog Balloon vine rice mix

Nog niet gevonden...