woensdag 10 april 2019

Koekjes





Oftewel cookies


We zaten te denken aan een Griekenland tripje, keken zo eens rond op internet, vonden wat goedkoops bij Corendon, op 1 mei € 149,-, bekeken die reis, bekeken andere reizen, bekeken die eerste reis nog eens, hé! € 189,-...

Gebeld, Ja, nee, kijk, dan is die reis van 149 dus uitverkocht! Dan had u sneller moeten boeken!

Ik vertrouwde het niet

URL gekopieerd en geopend in Chrome (hierboven in Firefox)
Je moet weten dat cookies browser-gerelateerd zijn, dus ik hád Firefox cookies maar (nog) geen Chrome cookies

En verdomd!

Zie de Chrome screenshot hieronder!

Vergelijk rechts onder datum en tijd van beide screenshots!

Daarna bekeek ik de reis, ging ik weer bladeren in die site, bekeek die reis opnieuw en ja, 189,-
Dus als je wat meer interesse toont in een bepaalde reis (twee keer bekijken, wat met cookies geregistreerd wordt) dan gaat de prijs omhoog...

Ik heb meteen een klacht ingediend bij reclamecode.nl

"Dan is die reis uitverkocht"
Zelfde datum 1 mei Gvd!

Wat een tuig, wat een gajes, wat een schurftige honden, wat een oplichters, wat een hufters...





Trouwens over cookies en browser-gerelateerdheid gesproken


Ik heb de Kutkrant opgezegd (zie hier) (Opent in nieuw venster)

En nu?

Prachtig!

Je installeert een andere browser dan die je normaal gebruikt
(Daarom heb ik een Windows phone; dan kan ik kiezen wat ik wil, en al die popi apps shit hoef ik toch niet)
Opera, Edge, Firefox, Internet Explorer, Chrome, desnoods Safari

Je zoekt op internet op [naam browser] cookies verwijderen afsluiten
Dus dat cookies gewist worden als je die browser afsluit (maar dus niet als je je normale browser afsluit; cookies: handig formuliervelden automatisch invullen, automatisch inloggegevens...)

Je volgt de instructies

Vanaf dat moment kan je elke ochtend met je laptop of tablet op je pens in bed alle digitale kranten van Nederland bekijken
Of beter: niet dat je na vijf dagen te zien krijgt dat je nu enkel nog kunt kijken als je een abonnement neemt, nee, elke dag moet je ff klikken op "Ik accepteer cookies" (woehahahahaha!) en heerlijk, blader door Trouw, Parool, NRC, desnoods Telegraaf of AD, you name it
Tubantia, Provinciale Zeeuwse, De Stem, De Limburger, Nieuwsblad van het Noorden...

Stukken leuker en aardiger dan de papieren krant

Uitscheuren?
Screenshot, freeware Photofiltre openen, de eerste keer File > New en op 2000 bij 1600 zetten of zo, Edit > Paste, File > Save en je hebt je knipsel opgeslagen
Notitie erop? Klik op de T midden bovenin en schrijf

De vooruitgang staat voor niets, hahahahahahahahaha!

(Trouw meldt elke dag opnieuw "U mag vijf artikelen gratis bekijken. Dit is artikel 1.")



Vraag aan de Veganistenbond
Nooit antwoord gekregen...