vrijdag 12 april 2019

Engeland




York (1)

De andere steden komen later aan de beurt



Zag op de heenweg een bordje "Auberge Visvliet"

Dat schijnt wel een goeie tent te zijn

O wacht; stond drie jaar leeg en sinds eind vorig jaar zit er weer wat in

Maar o wacht; "Auberge Visvliet is tijdelijk gesloten"

We wachten af



Schip P O Ferries

Een enorme hoeveelheid bars

Heel redelijke wijn € 6,- fors glas

Jammer: geen hapjes in de bar
(Stom ook natuurlijk; meer verdiensten en meer gezuip)

Alle personeel Chinees maar uitstekende attente bediening (ze lopen erg hard, maar veel horeca ervaring hebben ze niet)
Uitstekend op een ding na: als ze hooggeplaatst zijn dan snauwen ze
(Ben ik gewend; Hongkong, first class ticket, "Ticket!" Ik zeg "Its called Your ticket please" Wijf loopt woedend weg en wordt vervangen door een door weerzin bevangen netjes sprekende kerel)
(Zijn ze godverdomme besodemieterd de achterbakse spleetogen...)



Minster


Diner buffet + ontbijtbuffet € 31,50

Kwart liter redelijke Rioja € 8,-

Het koud buffet was een rare eclectische zooi

Gebakken rijst maar koud
Bietensalade (die ook nog flink pikant was; niks tegen op pikant maar niet in een bietensalade)
Pasta met tonijn (maar koud dus; "salade" zeg maar)

Niks was zelfs maar een beetje goed op een ding na

Ik wilde zoveel mogelijk proeven en kwam daarom niet toe aan het warme "vers voor u afgesneden" vlees
Nou, dat bleek de volgende dag zwaar tegen te vallen; droge troep
(Ik wilde de volgende dag à la carte eten op een ander dek, maar dan moest je gereserveerd hebben; "We shall see if its possible"; ik zeg Laat maar, en kwam weer bij dat buffet terecht)

Het buffet was een trip around the world

Chili con carne, die naar van alles smaakte behalve naar Chili con carne

Het was allemaal niet echt slecht, maar niks was echt goed

Thai green curry met papadum was het enige wat echt goed was




Dat warme vlees nu

Behalve die twee braadstukken waren er ook spareribs

Erg zoetig en met een nootmuskaat-kruidnagel smaak
Dat is niet mooi, en kleuterzoet ook

(O! Ik zag net dat muntbiljetten die ik terugkreeg deels doorzichtig zijn! Soort folie!)



Dit alles was Rotterdam naar Hull

York nu


Bus, centrum, VVV

Dure balsamico mosterd gekocht (erg lekker)
Sage Derby kaas
Waanzinnig lekkere Yorkshire butter

Veel deli's
Veel Italiaans spul
Veel York en omstreken, maar dat blijft beperkt tot kaas en ham
Ook Shropshire




Ik had een lange lijst van zaken die ik zoek

Niks heb ik kunnen vinden...

Gentleman's relish
Pickled walnuts
Burgess's mushroom ketchup
Tewkesbury mustard
Urchfont mustard
Anchovy vinegar
Dried sour cherries
Bloater paste
Harvey's sauce
Bath Oliver crackers
Double Glostershire


Wordt vervolgd!

Wel lekker gegeten!