donderdag 18 april 2019

Engeland



Echt in York hoor...


York (2)


Zie de eerste aflevering hier

Alle links hier openen in een nieuw venster



Marcs and Spencer


Dat is helemaal niks meer

Niks chique, niks fraai assortiment

Vond van mijn lijstje helemaal niks, nul, maar wel enkele dingen bij goedkope supers zoals Tesco of Sainsbury's (Branston pickle! Beef paste!)



Eten


At voor ontbijt Eggs Benedict
Eindelijk!
Èhèn: met échte York ham!

Lunch
Bacon and cheese melt
Ickley bacon, en Farmhouse Cheddar



De bar, nou ja, een van de bars, op het schip



In de rij staan


Ik vertelde al dat je op die reis om de haverklap een half uur in de rij staat

Inschepen, douane, inchecken, van het schip af, douane, bus...

Retour idem in de andere richting

Maar ik heb nou een verklaring Nederlands en Engels, dat ik medisch niet in de rij kan staan!

"Mag niet langer dan een minuut staan (wel lopen)"
"Orthostatische hypotensie"

Ja, want ik ga binnenkort weer eens naar Praag en dan kan ik eindelijk eens wél dat Joodse kerkhof zien en dat paleis, zonder uren in de rij te moeten staan!



Douane


Heeft u scherpe zaken gekocht?"
Ik zeg Ja, chilisaus, en dat was nog waar ook want Lingham's is 's werelds beste

Nee, dat bedoelden ze niet

Of alcohol?
Nee hoor!



The Shambles


Eettentjes


Lange busreis, wel uiterst comfortabel

Elk stadje of dorp of gat hier heeft een enorme zwik eettentjes

Fish and Chips, China Take away, Lahori Lounch, Pizza paradise...



Idee


Gaan we proberen

Kipper (gerookte haring) met pickles (piccalilly mag ik aannemen) en gherkins



The Minster


Chinezen


Al die Chinezen op dat P en O schip (de hele bemanning is Chinees), dat zijn zo te zien toch meer half Chinezen

Maleisiërs denk ik
Zo praten ze ook hun Engels

Wat onderdaniger ook (zoals het hoort)



Buffet


Ik had die twee soorten warm rundvlees nog niet geproefd

Gammon, en Beef Sirloin
Twee keer droge troep



Ontbijt


Nog maar eens Egge Benedict!

Nu met Wiltshire ham

Deze ham was beter, maar de hollandaise wat minder



Dat zie je wel meer
Dat een van de ramen door oorlog of zo verwoest is geweest
Dat daar dan wat moderns in zit
Meestal is dat heel mooi en ingetogen