donderdag 30 januari 2014

Muziek!



Allemaal gelul dus, dat ze plofkip zouden verkopen
Kon ik me ook al niet voorstellen

Die Hanneke van Wakker Dier, dat lijkt me trouwens echt een wipkip, over kippen gesproken
Ik bedoel: vegetarisch qua eten, jaja, maar voor de rest des vlezes...

Ik vroeg me trouwens af of zo'n vegetariër nou juist minder hard wipt (geen agresso-proteïnen), of dat ie juist harder wipt om 't gebrek zeg maar
Je weet het niet...

Eindelijk muziek!


Castañuelas


Eerst moet je ze maken
Niet het oude handwerk, dat niet
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Les
Zie hier

In de praktijk
Zie hier

Met gitaar
Zie hier

Beroemd nummer met dat gekletter: La boda de Luís Alonso, het huwelijk van...
Zie hier

Beroemde vertolkster: Lucero Tena
Zie hier




Glas-harmonica


Historie
Zie hier

Uitleg
Zie hier

Demonstratie zeg maar
Zie hier

Serieuze muziek, eindelijk
Zie hier

En in orkest
Zie hier

(En een glas harp is heel wat anders
Zie hier)