dinsdag 2 juni 2020

Diversen, zeg maar



Vandaag foto's van Midden- en Zuid-Amerikaanse inkopen
Pulla pepers
Iets hetere vorm van Guajillo [gwaachIEljo]
Beide: zaad en zaadlijsten eruit, stukjes weken in heet water, weekwater gebruiken
Beide wekelijk erg lekker
In het kookwater van rijst...


Drank


Ik ontdekte een prachtig drankje

Nu al erg populair op bepaalde terrassen in Groningen

Kier!
Niks Kir

Sauvignon blanc met een klein scheutje Boomsma 100% natuurzuivere vlierbessen
Kost geen ruk ook nog

Prachtig droog!


Fantastisch!

Bestelde bij Gall Viña Sol Tempranillo

Vergiste me

Kreeg Garnacha

Veel lekkerder!!

Tempranillo: kracht; garnacha: zacht



Uit de Filipijnen
Maar guave is natuurlijk Amerikaans


Koken


Ben weer fors aan het koken

Nadere details volgen, maar de titels geef ik nu al

Meloenjam met gember
Zo'n hele gele grote langwerpige meloen inkoken tot één potje jam
Citroensap en gembersiroop
God wat is dat lekker...

Paddo pie
Met zo'n grote Aldi paddo pot
En verse knak en mosterd...

Chili poeder
Dat mengsel bedoel ik, niet cayenne
Verdwenen!



Epazote vers gebruik je heel anders dan poeder
Poeder erbij als je bonen kookt
Heerlijk


O ja!

Ik ben ook Aspic aan het maken

Werk ik vanavond af

Œufs en gelée maar zonder die eieren

Dat zit zo
Ik maakte dat voor vrienden
Dochter vond het enorm lekker, maar ze at om de eieren héén want ze houdt qua ei enkel van roerei

Petites légumes en aspic dus, kleine groentetjes
Mais, doperwten, stukjes paprika, stukjes haricots, stukjes courget

Maar wel met stukjes gerookte zalm (aan het stuk gekocht) en grijze garnalen!

En de aspic van kippenfond met madera!



Dit is goed spul om mee te werken
Deze van AH
Vroeger hadden ze er meer
Beter kopen bij Jumbo nu
Zoeken op trafasie



En???

Gaat de mislukte doos Halsema ook in quarantaine???


Albert Verlinde: "Het gevaar voor Amsterdam ligt niet op de zolder bij mevrouw Halsema [dat revolver], maar naast de heer Halsema in bed"

Voorzitter Koninklijke Horeca: "Ik voel me in mijn gezicht gespuugd"


Weg met die aanstellerige kluns!