zondag 21 juni 2020

Captain Kombucha


Bij de Eko kocht een leuke Chinese vrouw zeker een stuk of zes weekendtassen vol boodschappen, plus een aantal kartonnen vol Captain Kombucha drankjes. Ik vertelde het aan een Chinese vriendin en die zei “Dat is een heel hip zuur drankje. Het glazuur springt van je tanden, zo zuur is het.”

Ik zei “Misschien was ze bezig met de bevoorrading van een groep Poolse bewust levende macrobiotische aspergestekers.”

Er werd gebeld, en via het schermpje van de huistelefoon zag ik een buurvrouw die zei ”Kom gauw naar beneden, dan krijg je een bloemetje.” Ik zeg “Hoezo?” Zij “Van de woningbouw”. -“Ik moet geen bloemetje, daar houd ik niet van.”

Uurtje later werd er weer gebeld, vrouw op scherm sprak “Ik breng u namens de woningcorporatie een bloemetje.” Ik zeg “Waarom ?” Zij ”Vanwege Corona”. Ik zeg “Dat is het toppunt. Ben ik blij dat ik hier in Brabant die vuile vleesindustrie heb overleefd, komen jullie met een product aan de deur van nog zo’n kwalijke business, de bloemenkwekers.” "Nou dan niet” sprak het mens en stortte zich weer tussen de blije ouderen op een zonnige morgen.

Dag, Loek