woensdag 29 augustus 2012

Zeepaling, zeeduivel en zeetong


Eerst Marieke maar weer.
Zeepaling, dat is geen hondshaai. Ik weet wel dat dat dikwijls wordt gezegd, maar het is niet zo. Hondshaai is haai (net zo eetbaar als doornhaai en zandhaai), en "zeepaling" dat is conger-aal. Zie hier (alle links hier in een nieuw venster). Een soort paling, geen haai. Afbeelding zie hier.
Wat jij hebt, dat is conger-aal. Haai is niet zo rood, en als het af en toe wat rood is, dan is het taai spul wat moet stoven.

[Maar, maar... Zie mijn post van de volgende dag, de post hierboven dus...]

Die homard, dat recept dan, dat maak je ook met lotte, zeeduivelstaart. Qua smaak, vorm en structuur heel veel op kreeft lijkend.


Ik ontdekte in Groningen een schitterend pand, het Jhr. Rhijnvis Feithhuis.
Griezelig mooi.

Dat Engelse schoolmeisje (link linksboven) zit nou in Korea, net terug van Finland en op weg naar Maleisië. Tjee...

Vond nog twee ouwe dingen.
Deze truus hier (scroll wat naar onder) (ga makrameeën!) en dit boek hier.

En ik las over tong Marguery hier. Ga der maar aanstaan. Veel succes. Ik had vanavond minder moeite. Online pizza want het was al 9 uur toen ik met m'n werk klaar was. Zie foto's morgen.


Kijk, dit maken mijn Illustrator leerlingen
Had vandaag trouwens een nieuwe, een Belg. Seynaeve. Maar hij heette geen Louis...

Kreeg van PJ drie foto's.
Dit hier is en schilderij in het Louvre. Marie-Guillemine Benoit, Portrait d'une négresse.
Dit hier is een parodie.
En nu komt het. Dit hier is de versie van de VARA.

Bij de VARA zitten nu ook al fatsoensrakkers.
Ze zijn bij mijn oude omroep ver gezakt!
Het lijkt de SGP of de Moslimbroeders daar wel!
PJ




Zag Full Metal Jacket. Hérzag.
Goed. Erg goed. Bird is the Word hier. Ook wel Surfin' Bird. Zie Pee Wee Herman hier.
En zie hier en Jessica Simpson hier.