woensdag 1 augustus 2012

Gezond, duurzaam, ethisch en biologisch,


doodziek wor je dervan...

Lyfe, van een voormalige McDonald directeur, hier (alle links hier in een nieuw venster).
Streekproducten, ecologische toiletten, energiezuinig, vetarm, recyclebaar...

Ik maak het niet te laat nu, al is het nog vroeg, want om 6 uur ga ik ergens een mini-barbecue'tje verzorgen. Humus bin tahini met pitah vooraf, wat natuurlijk niks met BBQ te maken heeft, gemarineerde koolvisplakken met sla, lamsniertjes met wodka geflambeerd en in alufolie ingepakte aardappelen van de BBQ met zure room en witlof van de BBQ. O ja en daarna schijven ananas erop en die dippen in ketjap/sambal mengsel.


Een macrodynamische BBQ! Hergebruik!

Fanmail nu. L. Bedankt!

Ik zat gisteren in De Gouden Bal en nu met een houten kop, want ik kan niet meer tegen dat snelle zuipen en dat gebeurt daar, oei oei. Die Karremans, had die niet met Sebrenica te maken? Ik moet dan toch echt gaan googelen. Was het niet Overste Karremans? Ik kan niet tegen militairen.
Een van mijn broers, een showbink, moest verplicht in dienst en toen had hij in het uniform dat hij kreeg door een zus nauwe pijpen laten stikken. Die waren "in". Hij draaide meteen de bak in.
Groeten, L.

Le Boule d'or, de Gouden bal, daar sliep ik vroeger regelmatig, 85 km bóven Bordeaux dus vanaf Nederland net een mooie schappelijke afstand. Mooit tent, een ster toendertijd. Ténac of zo heette dat dorp. Salade jambon blanc, appel en nog wat. O ja, bleekselderij. Superdun gesneden. En een mooie dunne mayonaise erbij.

Op de terugweg deden we niet een lang en een kort stuk maar twee even lange. Kwamen we uit onder Orleans, aan een riviertje. Quenelles van snoek en zo...


Paté met varkensnet, gemaakt voor J.
Uhh, we houden het op vlees vandaag...

Dag Maarten, ik zie zojuist de grote wijnkenner Ilja Gort op televisie en ben er bijna zeker van dat die soort joodse pijpekrullen van hem vast zitten aan die pet, niet aan het hoofd, maar aan de pet.
Dag

Maarten, die pijpekrullen bij die flauwe vent beginnen niet onder die pet.
Ik heb het fout gezien, komt door de drank van gisteren.
Sorry!

Groeten, L.


Rollade gestoofd in melk. Italiaans. Enorm lekker. Recept komt (kompt).

Dag Maarten, ken jij dat litterair weblog TZUM?  Allereerst hebben ze veel aandacht voor “dichters in de prinsentuin” en even later is er een filmpje van Jean Pierre Rawie die een gedicht voordraagt aangaande de begrafenis van Gerrit Komrij. Ik ben het roerend eens met Rawie. Wat zijn er toch een boel gelegenheidsouwehoeren, die zich vrienden noemen, als een bekend iemand dood gaat.  Een bekend schrijfster vertelde me dat ze het gedicht van Rawie aan de Volkskrant had aangeboden, maar het werd niet gepubliceerd. 
Groeten, L

Ja, TZUM ken ik alhoewel niet echt goed.
Zie hier.

En die Dichters in de Prinsentuin, dat was hier in Groningen afgelopen donderdag. Daar werd Kopland herdacht. PJ was erbij. Die droeg, op een andere locatie (Café Pauze) een in het Spaans vertaald gedicht van Kopland voor, waarom in het Spaans vertaald, dat weet ik ook niet.


Bresaola, luchtgedroogd rundvlees. Zelf gemaakt, verdomd. En heerlijk...

Zo. Op naar de BBQ.
Eerst alles inpakken, controleren, dan een kilometertje lopen.
BBQ aan, drukproeven SketchUp cursus controleren (ik heb Pro dus Engels dus kan ik de Nederlandse free versie er niet naast zetten en die hebben ze daar op de comp) en aan de slag.