zondag 23 november 2014

Eekhoorntjesbrood












Goedeavond Maarten

Nu jij duidelijk constateerbaar je evenknie hebt gevonden qua (bereiden van) eetkunst, durf ik bijna niets te vertellen m.b.t. mijn ervaringen. Enfin, ik heb eekhoorntjesbrood heel mooi gedroogd, acht uur lang in mijn oven op de allerlaagste stand en met een theedoek tussen de deur.

Nu ben ik eten aan het koken voor het dagelijkse bezoek en dit keer is het maar weer pasta, het wordt erg gewaardeerd, omdat ik nog een aantal andere dingen moet doen. Enfin, je kent het wel: spekjes, uitje, kastanjechampignons in pannetje, kop kookvocht waaraan toegevoegd champignon-bouillonblokje, flesje koksroom en toen wilde ik die saus wat dikker?!?! Had ik nog wat over van die knoflookaardappelpuree en dat voegde ik gedeeltelijk aan die saus toe. Lekker! Heel mooi lobbig en glanzend om te zien en heerlijk van smaak.

Het zal je wel bekend zijn, voor mij is het nieuw bedacht: truuk van Luuk of troek van Loek, zoiets.

Dag!