zaterdag 3 maart 2018

Vanalles





Was even in Luik...


Kwam 's avonds aan in die prachtige stad (conferentie software prototyping), at in dat prachtige station (zie hier; alle links hier in een nieuw venster) waar ze in de restauratie Foie gras serveren (in Nederland kan je nog geen glas wijn krijgen bij die gereformeerde droogneukers van de NS), uitstekend diner, behandel ik binnenkort separaat

Vanmorgen een Croque madame als ontbijt (zie boven) om er achter te komen dat een Croque in België een kruising is tussen de Nederlandse tosti en de Franse Croque
Niks Béchamel, niks oven

Maar goed, daarom niet getreurd

Ik had allemaal losse flodders die ik hier een keer kwijt moest



's Middags Croquettes crevettes
Krijg je er in Luik wel drie ja...
En home made ja... 
(Ik gaf ze nog de Fish sauce tip)


O ja!

Loek had het over iemand, we noemen geen namen, met een kop als "een zonder patroon gehaakte pannelap"


O ja!

AH had Cypres aardappelen (was drie keer niks en het anti spruitgif stonk er vanaf) en Colomba aardappelen
Ik las gelukkig nog net op tijd bij die laatste dat ze "30% minder caloriën bevatten" dus dat hoefde even niet


O ja!

De Jongenskamer! Leuk!

Zie hier en zie de homepage hier



's Avonds heb ik na-tuur-lijk Bouletten in Leffe gegeten...



Cheese – milk’s leap towards immortality.
Clifton Fadiman

There's no better feeling in the world than a warm pizza box on your lap.
Kevin James

Only the pure in heart can make a good soup.
Ludwig van Beethoven
(Kan hem niet in het Duits vinden...)



In Groningen in de Wipstraat (bij de Pijpstraat, verdomd) had je interieurwinkel Naaijer ('Het Binnenhuis'); later werd dat een studentenhuis
"Wij hadden laatst een pizza bestelling van iemand uit de Wipstraat. Gebeld of het klopte. Kregen we de hospita en die heette Naaier.
Echt waar.
Giny "



Dit was mijn lunch vanmiddag
Tomate crevettes
Ik kon nauwelijks meer lopen...


Was de tosti goed?
- Nou, wat minder krokant dan normaal. Wat zachtig, zeg maar.
Had 'm dan teruggegeven, dan had ik 'm weer in het apparaat gestoken...
- Nou, zo erg was het nou ook weer niet
Jaja, staat er morgen in je blog dit en dat...
- "Shit tosti nekt Groninger café"
De chilisaus was zeker ook niet lekker...
- O jawel hoor! Die komt uit een flesje!