zondag 11 maart 2018

Plakboek met recepten (2)





Zie de eerste aflevering hier 
(alle links hier in een nieuw venster)

Ja, ik heb het lettertype gewijzigd...





Een bijzonder vreemd paella recept

Met varkensvlees, rauwe ham, bruine bonen en saucijsjes


Gevulde gehaktkoek

Je gebruikt sodawater
Dat bestond toen nog
Toen kon je nog whisky soda drinken...


"1 blikje tonijn in gelei"

Huhh?


Veel recepten met schorseneren

Maar die stonden dan ook al op de kaft afgebeeld


Provençaalse knoflooksaus

Het allerenigste recept waarin knoflook wordt gebruikt...




Wat je door gehakt kan doen
In totaal 30 stuks
(Het ziet er allemaal wat raar uit;
Dat komt omdat al die fotootjes op hun kop staan)
(Als grafisch vormgever valt je dat op)

Gaan we wat maken?

Jawel!



Fleischknödel

Wat een toeval; dat streepte ik vanmiddag aan in Das Kochbuch aus Graubünden


Vissoep met venkelzaad

En aardappelen, prei, wortel, saffraan, witte wijn


Backerbsen

Die geraspte deegstukjes die je in de frituur laat vallen


Gehakt met augurk erdoor

En ontbijtspek


Dikke chips frituren na ze door losgeklopt eiwit hebt gehaald


Gekookte gefrituurde kriel

Je moet er na het koken boven en onder een kapje afsnijden





Nieuwbrief Cafetaria Prinsen (zie hier)

Komt er gisteren een oudere man bij ons in de zaak en zegt Ik wou graag een paar kroketjes eten als herinnering aan mijn vrouw.
Zij is vier jaar geleden overleden en was een liefhebber van lekker eten. Ik had gehoord van jullie en wil daarom deze dag herdenken door in gedachten met haar te genieten. En dat dus door jullie kroketten. Hij vertelde leuke herinneringen over zijn vrouw en zijn verdriet.
Hij betaalde en bedankte mij voor dit leuke moment.
Was een ontroerend moment toen hij de deur uitging.
Kreeg een brok in mijn keel.