donderdag 24 juli 2008

Respondenten 3


Marieke



Ik zal niet zeggen wie gij bent, ik zal alleen zeggen dat ik in die tijd met ongeveer hetzelfde formaat op het strand van Duinkerken zat.
Hebt ge daar ook zakken schelpen geruild en zo?

Tomate crevettes

Zo eenvoudig, maar zo heerlijk op uw zomerterras of na strandbezoek. Mijn mama maakte het als we met zijn allen in Knokkke naar het strand geweest waren. Zelfs bij ons aan de Vlaamse kust sjoemelt men er mee, en serveert wat garnalen op een doorgesneden tomaat. Fout. Het moet als volgt: maak een mayonaise (olie, mostaard, eierdooier en peper en zout en wat azijn) met nu met iets meer mostaard en ipv. azijn citroensap. Snijdt van uw tomaat het kapje en hol de tomaat goed uit. Bewaar de restjes in de diepvries. Laat de tomaat uitlekken. Doe in een schaal de helft van het pakje van 100 gram garnalen (2 personen), dus 50 gram, en roer dat met een beetje mayonaise.



Vul de tomaat, en doe er dan een goede schep mayonaise op. Plaats het kapje er op, nadat ge met een puntig mes er in gestoken hebt, zodat ge een takje peterselie op kunt steken. Garneer wat slabladeren die ge licht met olie en azijn hebt gedaan, en plaatst de ‘tomate crevettes’ in het midden. Doe nu de rest van de garnalen in een schaal en meng met een beetje citroensap en zwarte peper. Strooi ze dan rond op de salade. Neem uw peterseliemolentje en doe over het geheel wat peterselie.



Gebruik geen roze garnalen of potjesmajo! Van peterselie (perselle) wordt uw man fit!
Een Vlaams gezegde: ‘Peter Selie was een rakker, bijdehand en altijd wakker’


Dat moet die vent geweest zijn die het hield met Corrie Anderzaad...

Maar, uhh, ik zie dat gij het maakt met "vleestomaten". Hmm. Ik ontvel tomaten nooit, is met de huidige rassen ook niet nodig, maar voor tomates crevettes wel. En dan geen "vleestomaat". Toch een ietsje beter...