dinsdag 29 juli 2008

Menu Eetclub donderdag a.s.


Hindustaans-Surinaams en vego ook nog.
Mijn buurvrouw Ilse is Hindustaans-Surinaamse en nog vego ook, dus dat komt goed uit. Ik bedoel: zij komt dus koken.



Kip met kouseband. Ilse wilde best wel kip bij de roti maken maar ik heb haar gezegd dat we streng in de leer zijn. Vego = vego.

Borrelhapjes: iets Surinaams met ei. Daar zijn we nog niet uit.
Was aan het zoeken en vond deze leuke Surinaams koken site hier (alle links in nieuw venster).
Ik denk dat ik dit maak.

Geen voorgerecht want zeer uitgebreid hoofdgerecht.
Roti met gele spliterwten, kerrie kouseband - aardappelen - pompoen, gebakken gele rijst, salade.



Kouseband.
Na dat comment in de laatste post van gisteren ga ik maar niet meer op Nederlandse namen zoeken. Geen gezeik aan m'n kop.
Deze heb ik gevonden op de Franse naam.
Trouwens, waar maak je je druk om, als er iemand een plaatje van je gebruikt? Wat maakt dat nou uit (behalve natuurlijk als je een professionele fotograaf bent). Mijn plaatjes, ik bedoel plaatjes die leden of ikzelf gemaakt hebben, mag je tot in de oneindigheid gebruiken.
En nog wat. Don't want yr pic to be stolen? Then don't put it on the web.

Nederlandse, ja, je leest het goed, Nederlandse kazen. + stok.



Nagerecht van meloen, ananas, mango, banaan, you name it... Moet ik nog even over denken.