zaterdag 7 maart 2020

Leeuwarden



Inkopen
Bij de 2 Brüder, Venlo


Oranje Hotel


Eggs Benedict voor lunch

Erg goed

Mooi gepocheerde eieren, mooi brioche brood, mooie ham, mooie hollandaise

Raar; geen keuze voor thee
Maar  wat ik kreeg was prima


Tournedos Rossini 's avonds

De Foie gras was geen Foie gras maar gevogelte lever zonder meer

De truffel was smakeloze Chinese

De tournedos zelf was goed




Inkopen


Dumkes

Altijd lekker


Friese beschuit

Daar had ik van gehoord

Niemand had het

VVV, ik begon er informatie over te vragen, en ik zag het aankomen
Te besodemieterd om een pink te bewegen, het ouwe kreng 


De Kleine Kerkstraat

Culi straatje

Al die worsten in die worstenwinkel allemaal precies hetzelfde als in de Groninger worstenwinkelwinkel
"Ambachtelijk" m'n reet

Mooi blikje pimentón
Die blikjes verzamel ik

Visboer
Had clams, ik bedoel die grote
Ik zeg Ik wilde graag die clams
Clams? Kunt u mij even aanwijzen wat dat is?




Musea


Fries Museum: Noormannen

Iedere keer vergeet ik het weer
Als je met de lift gaat (ik heb een slechte knie na een motor ongeluk) dan kan je niet bij de kluisjes komen
En andersom

Erg veel van hetzelfde

Enkele fraaie topstukken

Leuk: kinderen kunnen met Noormannenhelmen op schaduw gevechten doen


Princessehof: Bodemschatten

Keramiek uit scheepswrakken

Zoals blijkbaar tegenwoordig de mode is loop je in het aardedonker, tussen uiterst slecht uitgelichte objecten, tot ronduit schandalig toe (vond iedereen)
Soms een spotje, en dan staan er andere objecten in de slagschaduw

Ook hier erg veel van hetzelfde

Het is gewoon allemaal gemakzucht, ook die duisternis (hoeven ze er niet voor te zorgen dat alles er netjes uitziet), die met marketing wordt gecompenseerd

Nauwelijks topstukken





Je thee krijg je tegenwoordig overal in Leeuwarden in een witbierglas