donderdag 26 april 2018

Planning en zo



Inkopen!
Japanse mispel
Licht zuur
Heerlijk dessert mee gemaakt met stroopsaus



Vanavond ben ik bezig met

Fondue parmesan

Dat is geen fondue, dat zijn kroketten
Met daarin gesmolten ("fondue") kaas

Dat moet uren koelen, dus die eet ik niet vanavond, besefte ik in ene

Gelukkig had ik nog een bord staan met rijstpasta, grote gegrilde garnalen en Pecel pindasaus

Vreemd
Als je zoekt op recette + fondue + parmesan krijg je recepten met Parmezaan en Emmentaler, of Parmezaan en Gruyère, of Parmezaan en -behoed ons in dit geval- Cheddar (bedoeld is natuurlijk Farmhouse Cheddar, maar toch)
Echter: zoek je op recette + croquettes + parmesan, dan vind je enkel Parmezaanse kaas...

Nou ja

Je serveert ze, ik morgen aan mezelf dus, met gefrituurde krulpeterselie en citroen



Wow! De echte Amaretto veneziano!
Van amandelen ipv abrikozenpitten (zoals die met die vierkante dop)
En jawel: ook hier staan de ingrediënten er keurig op vermeld
"Aged italian brandy" o.a.



Planning


Kip met Lemon curd

Dat is een recept van Felix Telegraaf

Met ook sherry en sinaasappelsap en espressopoeder

We zullen zien zei de blinde


Een tartiflette

Maar dan met stinkende Chimay

En zoete ui en aardappelen...


Tonijn met kappertjessaus

Sicilië

Die saus dat is een "confiture" van kerstomaatjes met kappertjes

Daar eten we pasta bij



Pecel [peetsjèl], hier heb je 'm
Pikant en niet pikant
Altijd met kentjoer erin
Op Java is pecel pindasaus, in Suriname is het Gado gado met die pindasaus


Quorn

Stukjes, naturel

Daar kook ik af en toe graag mee

Met flageolets, paprika en Turkse pikante paprikasaus


Lamsstoofvlees

Marokko

Met kweepeer

Uien, knof, gember, kaneel, saffraan...

Ik bak er tortillas bij


Omelet

Uiterst baveuse

Met kastanjechampignons erin

En een saus, precies weet ik het nog niet, met munt (erg Engels bij paddo's)

En mooi stokbrood



Ontzettend mooi mee gekookt
Francesinha saus


Vanalles



Las ergens over dat programma Stratenmaker op zee

Dacht Kookboekenschrijver in Nederland, zeg maar



Zie hier (alle links hier in een nieuw venster) en scroll naar beneden

Zie de groene tekst, zie Jubileummenu

Ik zeg Die link werkt niet
"Nee, want het is een verassingsmenu!"
God samme krake...



Dat Poetin een ontzagwekkende hondelul is, dat wisten we al

Sinds vandaag weten we dat hij de meest schurftige hondelul ter wereld is



Uitstekend!
Ik dacht altijd dat het een soortnaam was...