dinsdag 8 augustus 2017

Kantonees eten (4)


Vanmorgen Zháliǎng (炸两), een soort oliebollen (Youtiao) verpakt in rijstflappen
Het lijkt me geen ontbijtgerecht, maar dat hadden ze denk ik gemaakt voor mensen die 's nachts gewerkt hadden

Vanmiddag visballetjes, een soort Gefillte Fish. Van Modderkarper. Língyúqiú, 鲮鱼球. Met witte rijst en een onduidelijke saus.

Zojuist Harige komkommer met gedroogde garnalen en mihoen (die ik meest heb laten staan omdat ik het als voorgerecht wilde eten) (nou ja, het was niet precies mihoen maar laksa); dàyímā jiànǚ oftewel 大姨妈嫁女

Daarna eindelijk eens geen varkensvlees maar rund, gestoofd ik meen klapstuk, met lente-ui en een soort spaghetti-achtige mie
Zhùhóu niú nǎn oftewel 柱侯牛腩.


Ben nou in het Intercontinental Foshan hotel in Shiwan, zeer luxueus
Foshan is de naam van de streek, 30 kilometer van Guandong / Kanton
Bruce Lee komt er vandaan



Weer dat groene glazuur
Moest die foto van erg ver nemen