dinsdag 14 juli 2020

Faits divers



Ik kocht bij De Notenshop een mooie partij gedroogd fruit
Ben ik aan verslaafd
Hier peer



Notities


Kookprogramma's hebben niks met koken te maken, enkel met show
Precies zoals die tentoonstellingen in de Fundatie niets met kunt te maken hebben, maar enkel met show, met poen verdienen


Wie weet er nog wat de vraag "Bolletje of prik?" betekent
Niemand toch?
Of je de dooier van de eieren op je uitsmijter heel of geprikt wilt hebben


"En daarbij die Château Monbrison, ober"
-"Daar hebben wij helaas geen halve flessen van, meneer"
"Wie heeft het hier over halve flessen, ober?"



Kersen
Eindelijk gevonden want ik heb al drie recepten genoteerd waarin ze gebruikt worden
Engels en Duits
(Foto's wat wazig want ik wou de potten nog niet openmaken)



Gruwelijk ergerlijk
"1¼ cup cheddar cheese, grated
2 ounces Parmesan, grated"


Hoezo "snel recept voor pizzadeeg"?
Zie hier
(Alle links hier openen in een nieuw venster)
Wat is daar "snel" aan?


Nieuwe uitdrukking
Zo vuil als de knoflook van AH


NYT, artikel over vego
"Plant based is different from meat based"
Goh!
En trouwens hoezo, "plant based = vego"?
Als ik sla vreet ben ik dan vegotariër?



Appel


Fout


"drie leden van Forum voor democratie hebben we geroyeerd, en drie andere zijn geschorst"
What's the dif, man?


FNV man: "Onze interne bestedingen"


VVD-er "Het gaat je voorstelling te buiten"


Nieuws presentator: "Die mensen hebben dus geliegt"


Geïnterviewde politicoloog: "Dit onderwerp luidt misschien wel aan dat..."



Mango


Twee Youtubes


Wanted man
Zie hier

Cuando 'pa Chile me voy
Zie hier




Leuke zoekopdrachten


farting tap dancing

gandhi klysma

schuurman drank



Perzik
In Spanje heet dat Orejón
Groot oor
Eten ze met kerst of zoiets
Als je erop zoekt vindt je abrikoos
Lang geleden was het nog perzik


Vagoterisch


Vlees en vis  is duur
Vleesvervangers nóg duurder
Ei, kaas, tofu is goedkoop, maar daar kúnnen ze niks mee, de leden van de Bond van Nederlandse Culinaire Ignoranten
Dus Kwaak! Groente! Popi! Kwaak!

Moet je trouwens deze ongelofelijke zooi zien hier
Mapo dofu met vegetarisch gehakt, van de Nepchinees van de Volksktant

Deze vegetarische poep hier is ook van de Nepchinees



Zure abrikoos



Wat eten we vanavond?

Bavet Retteketet!