zaterdag 4 juli 2020

Wekelijks etentje



Rode kool


Wekelijks eet er iemand bij mij, al jaren

En die houdt in een boekje bij wát ze gegeten heeft

Zie de eerste aflevering hier
(Alle links hier openen in een nieuw tabblad of venster)




2016


4 december

Hertengoulash met saus van rode bessen

Nasi goreng met kalkoen en dengdeng en abon sapi

Roomijs met Sardijnse mirte likeur


11 december

Chausson met ansjovis

Griekse risotto met worst en prei-saus

Vanille ijs met Cointreau


[Vakantie]



Lamslap


2017


2 januari

Pâté de campagne met gemarineerde rode kool

Gestoofde verse paling, tagliatelle met groene tomaat

Roomijs met duindoorn likeur


8 januari

Päté van wild zwijn

Vol-au-Vent met ragoût van coquilles en champignons, in witte wijnsaus met schaaldieren

Roomijs met Mandarine Napoléon


15 januari

Zewelwai

Kip uit de tajine, met wortel en rozijnen

Bosbessengelei met slagroom


22 januari

Borkumer garnalensoep

Noot van ham met saus van zure abrikozen en maistortilla

Turrón


29 januari

Avocado met dukkah

Mosselen gekookt met Mandarine Napoléon, met soepgroenten: friet

Roomijs met Bénédictine



Rode koolstamp


5 januari

Jambon de Bayonne

Risotto met mascarpone, en sous-vide gekookte wortel en zalm

Pavé aux mirabelles, met Swiss Lady kaas en Pineau des Charentes


12 januari

Poolse wintersprot

Deens gehaktbrood met ansjovis, gebakken aardappelen, tomaat in witte portsaus, zilveruitjes

Gjetost


20 januari

Salade met octopus en paprikapoeder

Kip met peren, friet, whiskeysaus

IJs van groene appels


27 januari

Koolvis met truffelwier

Broodpannenkoek met geitenkaas en tomaat

Pont L'Évêque



De stamp gegratineerd




O ja!

Yvet Retteketet, aka Het Kokkerellende Nijlpaard, in de Volkskrant vandaag

Nu waren veel beken bijna opgedroogd. Ik gaf mezelf weinig kans om opnieuw waterkers te vinden. Maar ineens herkende ik die kleine, bolle, witte schermbloemen in een greppel naast de bergweg. Er sijpelde een kleine waterstroom in, bedekt door een dikke laag waterkers. Dolgelukkig plukte ik een handvol 

Ik zou zeggen Laat het dan Godverdomme staan ja!


Maar ja, als die iets eetbaars ziet, dan propt ze het in d'r mik...



O ja!

Nieuws, gisteren

Ik denk niet dat ik die baan bij de TU Eindhoven heb gekregen omdat ik vrouw ben

Flikker op stiekeme trut! Mannen waren niet niet welkom!


Je moet je trouwens kapot schamen als je een baan accepteert omdat je vrouw (of man) bent



O ja!

Als je bij Radio 4 solliciteert, dan vragen ze altijd of je toch wel minstens een beetje een raar hoofd hebt