zondag 19 juli 2020

Crackers en saucijzenbroodjes


Ik haal vaak lekkere crackertjes waaraan rozemarijn  of een ander kruidje is toegevoegd. Verder had ik een bak met makreelfilet, dit keer moeilijk te onderscheiden van palingfilet. Het zag er heerlijk uit en smaakte voortreffelijk Ook combineerde het prima bij het knoflooksausje van de goede slager plus een kartonnetje met vier flesjes trappist triple. 

Ik denk “Ik ga een feestje bouwen” en het was geen moeite; in een mum van tijd had ik een plateautje met heerlijke hapjes en moest alleen even de opener halen in de keuken. Ik keek naar Piet, die sliep als een os op zijn bank, ik gauw naar de keuken, toen ik terugkwam stond Piet met zijn hele kop half in de hapjes. Ik heb moord en brand geschreeuwd, maar zijn ogen hingen lodderig en zijn bek zat vol met saus en hij ging niet weg tot alles op was.

Nou zit Ik de hele tijd met dat liedje van die dwergen van sneeuwwitje in mijn hoofd. “Hé ho, hé ho, je krijgt het niet kado...”  Dat komt door een nieuwe verkoper bij Eko die sterk aan een kabouter doet denken. Niet qua lengte, hij heeft een behoorlijk postuur, maar zijn lange donkerblonde haar en zijn zacht blozende gezicht zouden als inspiratie kunnen hebben gediend voor de een na laatste kabouter uit het rondedansje Hé ho, hé ho. Die eko kabouter is heel behulpzaam, met als gevolg dat ik me om heb laten praten door hem, en nu zit met een watermeloen, feta kaas, een rode ui, olijfolie en een basilicumplant. Volgens de kabouter moet ik alles klein snijden, kruiden en husselen. Of ik dat niet wist! 

Eerrrrrrrrsssssst heb ik echter de Tripel begeleid door twee worstenbroodjes uit de grillpan. Hé ho, hé ho.

Ik ben geen groot liefhebber van saucijzenbroodjes omdat ik ze doorgaans te vet vind. Worstenbroodjes hebben dat niet, daar gebruiken ze dat sobere deeg voor en dan mag, wat mij betreft, de worst best een beetje vettig zijn. Enfin, de goede slager is met vakantie en ik had zin in worstenbroodjes en liep bij de biologische slagerij “De Groene Weg” binnen. Ik kom daar hoogst zelden, omdat ik dus zeer weinig vlees eet en omdat ik bij hun altijd het gevoel heb dat ik bij een vrij strenge sekte ben aangeland. Ze hadden geen worsten- maar wel heel leuke halve saucijzenbroodjes. Die waren me een partij lekker! Het vlees niet te vettig en lekker op smaak, het bladerdeeg (roomboter) niet te vet. Heerlijk! 

Ik heb ze zojuist weer gekocht. Piet heeft een klein stukje ervan met servet en al opgegeten. 

Dag, Loek