vrijdag 2 augustus 2019

Inkopen!



Juicy Lucy maken
Dit was niet goed
Dat vlees moet breder
De kaas niet gevouwen (lucht erin!) maar gesneden



In de zomer ben ik vaak in mijn huisje in Groningen

En dan ga ik af en toe inkopen doen in de stad Groningen

Toch?!


Schlivovitz

En die winkel had ook Barack pálinka, maar mijn tas zat vol
Neem ik wel mee vóór ik weer vertrek
In Frankrijk niet te vinden


O ja!

Ik miste net de bus
Geen nood
AH, broodje, wijntje, pakje mooie rauwe ham

Terrasje, wijntje

En in de bus wijntje etcetera...




Shangai paksoi

Mini paksoi

Ook wel Bok choy

Voor Thais gerecht met vis in kokosmelk



Kaasje

Alta badia

Zuid-Tirol



Charcuterie

Biltong

Altijd enorm lekker



Rabarber uit de oven erbij


Kruiden

Laos

Rawit

Sansui
(Japanse Szechuan peper)

Furikake
Bonito vlokken, wasabi wortel, zeewier, sesamzaad, zout, ve-tsin

Laos
(Koop ik altijd; bewaart slecht)




Koolhydraten

Koreaanse rice cake

Gierst
Enorm lekker in brood
Ik ga het nu ook geroosterd gerbuiken

Verse udon

Zoet maismeel
Meel van zoete mais dus
Geen idee wat je ermee kunt doen
U hoort nog



Water laten trekken met Birds eye pepertjes
Daar de pasta in koken (strozzapreti)


Sauzen

Garlic chili sauce
Kende ik die nou wel of niet?

Chiu chow chili olie

Harissa in tube
Want in blik, wat je in een potje doet, schimmelt weg onder je handen
Olie erop, koeling, niks helpt


En nog wat

Zwarte gember

Nooit van gehoord

U hoort van mij...



Dank P!
(Ja, of heb ik die van Witteman van Twitter?)


Ik mis nog van alles

Doenjang

Masa harina

Mosterdolie

Gekonfijte lotuswortel

Vietnamese soy