vrijdag 10 mei 2019

Wijn!




Beaumes de Venise

Maar dus geen

Muscat de Beaumes de Venise
de bekende zoete witte


Rhône

Een mooie wijn
Sterk!

Doet wat denken aan een betere Costières de Nîmes

Wat niet zo raar is natuurlijk

12 aangeschaft



Rode graves


Ik dacht Laat ik dat weer eens kopen

Lang geleden

Hmm...

Niet slecht, maar niet echt overtuigend wat de balans betreft




Lacryma Christi


Zoals elk Italiaans product is ook dit vuile nep

Richting twee tientjes

Paardezeik

En er zit ook nog een composiet kurk in
In een wijn van twee tientjes...




Nieuw Zeelandse Pinot noir


Aldi

Prima te drinken


Lidl

Zelfde jaar, zelfde prijs, vuile wijn


Ik moet er wel bij zeggen dat die Aldi een maand later in de aanbieding was, en dan ook niet meer te zuipen, omgeslagen

Ze zouden die wijn vast in het assortiment gaan voeren, maar hij is wel weg




Twee wijnen uit de Sud-Ouest



Madiran


De eerste keer dacht ik Mooi!

De tweede keer dacht ik Toch nóg maar eens proeven

De derde keer dacht ik Weg ermee




Pacherenc du Vic-Bilh Sec


Pacherenc is de witte tegenhanger van de Madiran

Pas op: Pacherenc du Vic-Bilh is zoete dessertwijn; idem Sec is droog en veel minder bekend

Heel mooi

Mooie neus, vol, toch iets fris

Uitstekend te drinken bij vis én vlees
Dit moet de ideale wijn zijn voor bij Surf 'n turf

Flink wat flessen aangeschaft

(Het Volkskrant wijngenie Otto Kleynejan had trouwens nog nooit van deze wijn gehoord...)



Wijnproeverij in het dorpscafé