zaterdag 7 mei 2016

Preskop

















Yvonneke aan de telefoon, ik heb het in de gauwigheid genoteerd op een wegschuivend stuk papier.

In Frankrijk bij de slager een soort preskop au vinaigrette
Witte wijnazijn
Zeer dunne schijven witte ui
Gehakte peterselie
Beetje knoflook
Z/p
Beetje olie
Je krijgt een blanke vinaigrette
Daarin de plakken preskop
Dat eten met stokbrood en goede boter

Of Duitse Lyoner Wurst, een soort gekookte worst met knoflook of, zoals in Frankrijk saucisson a l' ail (Turken hebben er ook de goede worst voor). Dat eten met repen zoetzure augurk en de dressing van hierboven.

















Wat zijn het toch een vieze knoeiers in die keuken van Mouna en Jonah. Het was gisteren weer op televisie en het is ergerlijk. Een kookprogramma is het niet, er wordt gezopen en vreselijk gerommeld met het eten. Vorige week wilde men ons doen geloven dat ze venkelworst stonden te maken. De darmen vlogen om de oren.

En dan die afgekeurde wachtcommandant Van Boven, ik zie haar zojuist in de herhaling. Een botte rommelaar van het zuiverste soort, wat een gedoe met mooie producten.

Ik heb zojuist een bal gehakt (ik had er gisteren al twee op) uit de jus, (met daarin gestoofde komkommer) en erbij gekookte nieuwe aardappel gegeten en het is een heerlijk, eenvoudig recept. Ik schudde wat aroma mix van Jvanka uit de Turkse winkel in de jus (ik gooi het spul in menig saus) en lekker!!

Mijn eigenwijze hond staat erbij en is gegarandeerd bereid om een pirouette op een achterpoot te maken voor een bordje, als hij maar wist hoe het moest.