dinsdag 17 juli 2012



Gisteren verse tagliatelle met ei en rode puntpaprika.
Super simpel, super lekker.
Kook de pasta met wat kruidenbouillonblokje, afgieten, uitlekken, koudspoelen, en na enkele keren omhusselen, als het begint te plakken, wat goeie olijfolie erdoor.
Kook een "Indische omelet", zo'n platte. Tip: bak niet helemaal gaar, zet het vuur uit en laat na-garen met deksel. Veel betere smaak. Zoeter.


Laat koelen, rol op en snij er sliertjes van.
Olijfolie, sjalot, knof...
Paprika... witte wijn...
Oxo of Marmite, en groene (verse) peperbolletjes...
Pasta erin opwarmen... omeletsliertjes idem.
Nogmaals: simpel maar enorm lekker. De geur alleen al...


(Hield de helft van die pasta achterover, vanavond met de overgebleven scheermessen en idem paprika... Wow!)

Albert Hein-wijn nu in de aanbieding, Californische Merlot Echo Falls: niet bepaald slecht.

O ja, Albert Hein. Ik mailde met de vraag of ze enkel in Zuidhorn geen venusschelpen meer hadden (dat konden ze me daar niet vertellen...), of dat het landelijk was.
Antwoord: "Wij hebben nooit venusschelpen verkocht."
Jezus, ik heb die wel 10 keer gekocht daar...
"Nee, u bent in de war met Amerikaanse mantelschelpen [ontwijk-taal voor shit-jakobsschelpensoort], die hebben ze wel bij uw AH!"
Hebben jullie die? "Nee meneer..."
Weten die lui dan echt niks...


En hoe kom ik aan deze foto van Huis de Beurs (van lang geleden zo te zien)? Geen idee. PJ?

Het volgende blijft onder ons ja!
Ik at een bami-schijf bij de Febo, verdomd, echt heel erg lekker (voor een bami-schijf dan dus). Veel lekkerder dan bij de Smullers. Maar ja, bij de Smullers is de saté-kroket weer veel lekkerder dan bij de Febo, ondanks dat die daar van Kwekkeboom of die andere kroketteur komt (kompt).
Ssssst! Onder de pet! Sub rosa!

NRC Next nu, culi-flater nummer 756.
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster). Poussin farci aux saucisse. Je vult het volgens het recept met droge knoflookworst.

Wat een ongelofelijke kul!
Saucisse = verse worst (droge worst = saucisson), en het recept, een bekend recept, doe een Google, is dan ook altijd met worstvlees. Niks droge worst, culinaire dumbo.


(Jammie! Elke ochtend zes of acht...)

Momenteel bloeiende orchideeën hier, zie hier.
Ik maakte een album, gewoon met de standaard-instellingen, met de nieuwe Photoshop.
Mooi.
Dat is de toekomst: animatie die ook werkt op Apple mobile.
HTML5, CSS3, JavaScript.

Films

Zag The Shining.
Wow landschap in het begin. Wat een opname-techniek...
Dan begint vrij snel die tiepe te zeiken en dan hoef ik de rest eigenlijk niet te zien. Erg voorspelbaar.

Godzilla. Zag ik nooit eerder.
Ach. Het begint met dat je "Ach..." denkt.
En daarna wordt het steeds ongeloofwaardiger.
Weg ermee.


(Waar heb ik dit nou weer gejat? Nou ja, ik heb het in ieder geval opgeknapt...)