woensdag 4 juli 2012

Olijfolie, Milk en dat palmhart nog even



Giny Vos, Second thought, in de fietsenstalling (de grootste ter wereld? hier zie je een kleine fractie van het geheel) bij CS Groningen

Dat gebouw wat daar hangt, dat ís het CS.
Dank PJ!

Planning revisited.
Vandaag zou ik die makreel met die kruisbessen (kroezels zeggen ze in Brabant) eten, maar ja, geen makreel dus. Morgen. Rest tomatensaus, rest crème fraiche, AH "groentenballetjes", couscous.
Morgen dus die makreel en (vrijdag Groningen) zaterdag tofu met nimki (zie hier; alle links hier in een nieuw venster) en ?groenten.


Dat palmhart nog even.
Ik zat in ene te bedenken dat je in die ovenschotel, in plaats van kaas, ook witte vis zou kunnen leggen. Eerst invetten, stukken vis, palmhart ertussen, witte peper over malen, op de vis flinterdunne limoenschijfjes, tomatensaus erover...
Misschien ook nog diepvries doppers door die saus... (Gebruik nooit doperwten in de peul, behalve als je ze zelf plukt en direct bereid).

En ik zag een derde aflevering van dat olijfolie-verhaal van NRC. Zie hier.


En nu tot slot, want ik heb het stervesdruk, Milk.Zie hier.

Heel erg mooie en indrukwekkende film. Twee Oscars, Sean Penn.
Ik zal er weinig over zeggen, anders dan Kijk het zelf.

Een nimmer vervelende film, waarin overigens de promiscuïteit niet wordt vergeten.

En o ja, die advertenties hier, die moet ik nog gaan managen. Zooi verbieden en zo. Kompt...