zaterdag 21 september 2019

Uhh...




tsja, wat zalmen er van zeggen...


Het is wel waar, maar het is ook een beetje niet waar

Zie hier
(Alle links hier openen in een nieuw venster)


Je hebt me, Sylvia, NB op dit blog, gecorrigeerd, en dat was niet de enige keer...

Soit; jij had het mis met spek- en stoombokking, en met stengels van selderijblad van de knol, maar toch

Enfin. Wij staan beiden "hoog en verheven" (J. J. G. Prick over zichzelf) boven de rest van deze Nederlandse culinaire Sahara...

De schrijfster van het dikste en het leukste en het beste Nederlandse kookboek blijft samen met deze als verder enig pruimbare digitaal culinair auteur pogen te redden wat er culinair te redden valt in het land waar Eenoog Van Damp koning is

Dank!

Tijd om eens te compileren wat Sylvia zelf op dit blog schreef, voor zover ik het heb kunnen vinden

* Baharat hier
* Georgië hier
* Carnitas zie hier
* Geklooi hier en
* Ballotine de foie gras hier



NB
Het Lekkerste Dier staat in de sectie Vlees iha


Ik zou het vanavond over Midden-Azië gaan hebben, maar ik hou het maar op een filosofisch-culinaire bespiegeling die ik nog op de snijplank had liggen

Soms begrijp ik het niet
Je hebt Sloppy Joe, en je hebt Juicy Lucy
En je kan je prima denken dat je Juicy Joe hebt, en Sloppy Lucy, toch! niet?
Maar nou dit
Je hebt An unhappy childhood is a writers goldmine
En je hebt A dirty mind is a joy forever
Wat ik nou bedoel is dat je wel hebt dat A dirty mind is a writers goldmine, maar je hebt niet dat An unhappy childhood is a joy forever...
Ik begrijpt er niks van




Sloppy Joe


Maar goed

Het was wél onderhand tijd dat ik weer eens in de nationale pers kwam, Jezus...
30 jaar geleden...

"Het museum staat onder leiding van een sympathieke jonge directeur, Maarten van Thiel genaamd"

W. F. Hermans, NRC, 27 april 1990



Juicy Lucy