maandag 17 februari 2014

Groente

















Mari Maris hoorde ik vannacht in gesprek met Adeline van Lier. Die laatste irriteert me altijd al. Ze heeft een bekakte tongval, en die Maris heeft hetzelfde. Verder klinken beide dames ook nog alsof ze iets te langzaam worden afgedraaid. Maris werkte, ik geloof een jaar of 10 vanaf haar 15e, bij Carels in de Pijp. Ze heeft nu een groentetuin "halverwege Eindhoven en Parijs". Ik was wakker vanwege mijn hond en zat alsmaar te wachten tot er werkelijk een gesprek ontstond, maar Maris was niet van de handrem af te krijgen met haar zeer vervelende luie manier van spreken, en Van Lier zweeft altijd al. "De groentebijbel van Maris is nog beter dan het boek van Janneke Vreugdehil" volgens Van Lier. En die kan het weten want "die heeft een fiets met een hangstuur" zeiden wij vroeger, om de leegheid van het hoofd aan te duiden. Een "voze holklapper" noemde Maarten Toonder een dergelijk iemand.

Dag, Loek

(Maarten is weg, dit is dus een automatische post, en daarom staat zíjn naam er onder...)