vrijdag 7 februari 2014

Biet
















Bij AH lagen gisteren twee eenzame rauwe bieten naar me te zwaaien. Ik vond ze zo zielig, dus nam ik ze mee. Thuisgekomen las ik op internet dat je die bieten gewoon rauw kunt eten.
2 rode  bieten (geschild) met 2 sjalotten, stukje knoflook en peterselie plus p/z, olijfolie, appelazijn in keukenmachine tot het hele kleine stukjes waren. Het zag er fantastisch uit, heel sjiek, beetje glimmend, diep donkerrood, maar de smaak was niet veel.
Beetje rietsuiker, beetje mosterd, schep koolzaadhoning, scheutje ahornsiroop eraan toegevoegd en de bietensalade daarna in de ijskast gezet.

Vanmiddag keek ik in het bakje: het ziet er prachtig uit!

Het lichte groen van een stronk paksoi aan kleine stukjes gesneden, p/z, olie, azijn. Schijfjes conference-peren over dat groene bedje gespreid, bietensalade daarover en crème frâiche daarover met vork verdeeld, kleine stukjes augurk daarop, heerlijk en prachtig om te zien. Gebakken aardappelen erbij en die Veluwse rookworst.

Dag, Loek