maandag 11 november 2013

Sinte Maarten



Mijn patroonheilige trouwens

11/11

Dat is, van noord naar zuid

* Sint Maarten, de koeien hebben staarten, zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

* De elfde van de elfde om elf uur elf zie hier (maar Sint Maarten-achtig zie hier)

* Armistice, het einde van WO I, zie hier

Je kon trouwens wel merken dat het crisis is. Ik had er nog nooit zoveel aan de deur.

Ik had Engelse drop omdat ik meestal wat over hou en mijn hulp in de huishouding houdt daar wel van.
Een jochie riep verrukt "Engelse drop! Ook op mijn lampion!" en inderdaad, een Engelse drop lampion.

Ik had ook allerlei solitair optredende kleine Turkse of Marokkaanse jongetjes aan de deur.
Ik had bijna gezegd "Sint Maarten zingen? Laat eerst je pikkie maar ff zien, of dat wel klopt dat je kristelijk bent", maar ja, dan gaat de wijkagent meteen weer enorm staan twitteren en zo...