woensdag 2 mei 2018

Kaas en zo



Chaource



Ik zou nog steeds iemand informatie verschaffen over een bepaalde kaas uit Sardinië,

Casu marzu


Zie hier (alle links hier in een nieuw venster)

Zie het gegeten worden hier

Heerlijk! Zie hier



Met Chimay gewassen Chimay


Zie Wiki hier

Op Corsica hebben ze het ook
Casgiu merzu
Zie hier

Hep u het welles gegete?
Nee, want ik liep er nooit tegenaan
Maar als ik er tegenaan loop, dan eet ik het

Trouwens, in Lekaroz (Spaans Lecároz), in Navarra, toen ik er in de buurt woonde, verkocht Gregorio Elizondo schapenkaas. Kocht je er een, dan werd die eerst in tweeën gesneden. Zag je dan een halve worm de ene kant in kronkelen, en een andere halve de andere kant, dan verdubbelde de prijs. "Euliakez dira tuntunak", die vliegen zijn niet stom.

Lekaroz zie hier; je kan slepen met de muis en zoomen met het muiswieltje
O, en in de straat klikken; dan rij je vooruit
(Rechts onder kan je terugdraaien)



Die Chimay had ik gekocht voor bij de borrel
De Livarot voor in een tartiflette
Maar dat hád ik al gedaan!
Geen nood! Met Chimay had ik het nog níet gedaan!


Wat moest ik nog doen?

O ja!

C een link sturen en melden dat het zover is!


Nú is het tijd om walnoten te plukken (of valnoten te rapen) om er diverse enorme heerlijkheden mee te maken

Je maakt er spul mee en je kan de bolster eten want dat is nog zacht, de schaal of hoe zeg je dat, die is ook nog zacht, en de noot natuurlijk

Als eerste ga ik Pickled walnuts maken (C: Slater doet er een moord voor!)

Maar goed, zie hier



Pecorino romano


De Poesje


Daar had ik het met P over

De Poesje van Poesjenellen van Poesjenellenkelder

Poesjenellen van Pulcinella

Poppentheater

Hard core
Ze gaan mekaar zo te lijf dat de splinters het publiek in vliegen
Niks voor kinderen

Zie hier en hier

Meneer pastoor hier

Jan zonder Vlees hier
Hahahaha! Ik ben niet Jan zonder Vrees!

Dooie Pier hier

Madame Chichi hier

Meneer de Juge [rechter] hier



Saint Albray


Brussel heeft iets soortgelijks

Chez Toone

Nou ja, officieel heet het Théâtre Royal de Toone

Zie hier

Je kan er uitstekend in de tuin zitten, en eten en drinken ook



O ja, nóg wat

Reve over Nederlanders

"noch de romantiek, noch de decadentie"

Uhh, Noord-Nederlanders, ja!