donderdag 14 februari 2013

Miefde



Schrijf ik
Dag Maarten, ik naar de Aldi voor de “soep in zak”, is het uit het assortiment genomen!
Schrijft hij
Godsakkersegodnondeju!

Nou, jou vragen ze voorlopig niet als paus, als ze dat vloeken van jou in het Latijn moeten vertalen zijn er al minstens een paar dood neergevallen van schaamte!

Ik kwam thuis en gooide de televisie aan terwijl ik koffie dronk: er werd een vrouw ondervraagd aangaande Valentijnsdag, een achterlijk emotieloos rotfeest dat ons om commerciële redenen door de strot wordt geduwd. Enfin, de deskundige dame bleek sommige letters niet goed te kunnen uitspreken, maar ik kon niet ontdekken welke allemaal. Ze had het over “mopamime” en dat je dat aanmaakt als je verliefd bent. Zij sprak echter over “vemiefd” en ze kwam ook met een hele wijze stelling, echt een ervaringsdeskundige dus: “amsf er omer de miefde gepwaat moet womden, dan is de miefde ammang vedwenen”. Als je per ongeluk niet weet wat er staat, moet je het zinnetje maar hardop lezen!

Wat een belangrijke morgen voor mij en ik heb veel geleerd: eindelijk kan ik vloeken en ik weet nu ook wat Miefde is!

Groeten, Loek