zondag 24 februari 2013

Bami














Ik moest er ineens aan denken: Het is een paar jaar terug dat ik op de markt bij een kraam een dame, met Indonesische(?) roots trof. Zij was voor mij aan de beurt en ze was zeer deskundig haar waren aan het uitzoeken. Ik raakte met haar aan de praat over het eten wat ze ging bereiden en vroeg haar om een goede tip. Zij zei “Voor het bereiden van bami moet je spaghetti nemen, niet die nestjes mie dus, spaghetti is veel smakelijker”. Ik weet niet of ze gelijk heeft, sindsdien gebruik ik spaghetti (hele lekkere witte, maar wel reform) i.p.v. bami.

Ik was bij Mevrouw A. om haar voorraadkast aan te vullen en dronk koffie met G. die ingeschakeld is voor de was en de extra controle in de loop der dag. G. maakte van de gelegenheid gebruik door even de tafel ”af te stoffen” alvorens de kopjes erop te zetten. Vrijwel meteen sprong ze in de lucht: op de tafel had mevr. A een dode muis keurig in een plastic zakje liggen. G. mocht hem niet in de vuilnisbak doen, hij moest op het balkontafeltje gelegd worden. Ik hoefde geen koffie meer, G. ging ook naar huis en Mevr. A. riep ons na dat we belachelijke types waren. Wordt vervolgd (ben ik bang).