dinsdag 26 januari 2010

Uhh...


Recept
Vis-terrine
Maak oud witbrood zonder korst vochtig met melk en knijp het goed uit.
Prak het met fijn geraspte ui, grof geraspte wortel en venkel, mayonaise en een flinke hoevelheid gekookte witte vis.
Breng op smaak met citroensap, dille, zout en tabasco.
Werk er stukjes gekookte witte vis door en gekookte zeevruchten.
Vet een terrine-achaal in, beleg met aluminiumfolie tot ruim boven de rand, stort er de vismassa in en vouw dicht.
Prik er een gat in en zet een uur au bain marie in een middelhete oven.
Laat koelen, maak de bovenkant open en giet er een scheut nog ongestolde vis-aspic over.
Laat koelen en opstijven, giet er weer aspic over enzovoorts, tot het geheel in de gelei zit.
Til uit de schaal, haal uit de folie en garneer met stukjes gekookte vis en idem zeevruchten.
Koel.



De aller-allerlekkerste zeevruchten, percebes, eendemosselen.

Bericht van C1 (één)
Even snel: die met dat gemijterde geraamte (volgens mij zelfs drie) dat is L'Age d'Or - geweldig!
Moest trouwens erg lachen om je typfout "patserkruiser"

Gecorrigeerd
Je hebt, over dat geraamte, volledig gelijk.
Ik ging zoeken en vond twee andere ook nog (zelfde film). Misschien is dat oog eerder al gepost, geen idee.







Oh! Ik wist helemaal niet dat er een film was van Marcellino! Ik kreeg het als boekje, van mijn grootouders toen ik klein was. Het had trouwens de oorspronkelijke titel, niet vertaald. Vond ik als kind wel byzonder.
Jaja, kleuter-tearjerker... Het is trouwens Pane e vino, mijn fout.



Stond dit plaatje in je boekje?

Vanavond
tortilla, Quorn, champignons. Kan het grensoverschrijdender?
Gisteren kliekjes. Laatste aardappelkroketjes, flutje pizza of zo...

Vanmiddag weer wat DVD's aangevraagd. D-Day (waar niks goeds over te vinden is omdat het thema is uitgebuit).

Saving private Ryan hier (alle links hier in een nieuw venster).

O, ik vroeg Emanuelle aan en wat bleek, Zuidhorn had dat niet meer wel Black Emanuelle wat volgens mij een "vieze" film is.
Overigens Kristel zat bij mijn ex in de klas, lang geleden...

Last tango in Paris hier. Shit.

Once upon a time in the west hier.

Berlin Alexanderplatz hier.