maandag 4 januari 2010

Dank voor alle antwoorden


Herman's groente, dat was pois mange-tout, peultjes. Maar ergens in de diepte staat het me bij dat hij het over sperziebonen had. We wachten op het eerste deel van de biografie of eventueel langer.
De eerste reactie die correct was, mevrouw D. te B., krijgt wat, ondanks dat er niks beloofd was. Ik mail en mail even terug Groninger mosterd of Groninger worst. Met adres natuurlijk.



Vraag twee was waarom kan je geen Brahms spelen op een Chopin piano. Simpel. Dan kom je een octaaf te kort.
De eerste reactie die correct was... zie boven. Mevrouw C. te A.



Vreemd. Ik heb de indruk dat dit de eerste afbeelding ever is die ik van Brahms heb gezien. Liep langs alle CDs, niks.

Recept, voordat ik weer begin te raaskallen.
Vanille-biscuitjes, Frankrijk
Klop vier eieren en drie eigelen met 225 gram witte basterdsuiker en wat vanillesuiker.
Werk er dan, stevig kloppend, langzaam 300 gram fijne bloem door en wat zout.
Spuit van het deeg platte ronde koekjes op een ingevette plaat.
Bestrooi met suiker en bak tien minuten op 200 graden.
Laat de koekjes koelen op een rooster.
Ik heb wat tegen op vanillesuiker (sjemisch vanilline); misschien moet je een uitgehaald stokje door de eieren doen.



Dit is de vanille-orchidee, de leverancier; Bourbon is de beste

O ja, logde in op Marktplaats, advertentie, "Dress to impress!" Bedacht "Dress to undress!"

Vergat gisteren dat pasta koken van eergisteren.
Search the blog voor tomatensaus.
De rest spreekt voor zich.



Vanavond in de kroeg, moppentappen, ben ik niet zo voor in, maar lanceerde er twee die m.i. mooi zijn.
Vissersdorp, visser die altijd meer vangt (het gaat dus over culinair!) dan de anderen, wil niet zeggen hoe, wordt dronken gevoerd, als mijn vrouw 's morgens op dr linkerzij ligt dan gooi ik het net links uit en als ze op dr rechterzij ligt dan rechts. En als ze op dr rug ligt? Dan blijf ik thuis.



Voor de volgende moet je weten dat de Folkingestraat een zijweg van het Zuiderdiep is. In Groningen.
Splinternieuw bordeel op het Zuiderdiep. Zwaar tiepe achter balie, betalen, doorlopen.
Gang naar links, gang naar rechts, Blonde vrouwen Donkere vrouwen. Die tiepe naar blonde vrouwen. Gang naar links, gang naar rechts, Grote tieten Kleine tieten. Die tiepo naar grote tieten. Gang naar links, gang naar rechts, Kleine lullen Grote lullen. Die tiepo naar grote lullen. Deur, hij door die deur, staat ie in de Folkingestraat.



Folkingestraat

En over lullen gesproken, overdrachtelijk en niet overdrachtelijk, ik muntte vanavond, al zeg ik het zelf, voor de tweede keer een mooie one-liner.
De eerste was, jaren geleden, "Niet aan mn kop zeuren; als ik koppijn wil dan bel ik mn ex wel" (oudere versie "dan pak ik een boek van Mulisch")
Vanavond. Vrienden aan de stamtafel, een tiepe wat zich er steeds tussen wringt, ik vertelde net dat ik van de apotheek terugkwam, wat ik dan had? Ik zeg me lul wordt te groot.
Sorry dames...




Deed een Google/plaatjes op Dames, vond dit onder "Culturele Raad Borsele"!
Vuilakken!