woensdag 8 maart 2017

Plat

















Je had het over Onze Taal, Maarten. Heb je dat opperhoofd van Onze Taal ooit gezien? Daar word je niet vrolijk van! Als de homo's  er niet waren geweest,  zou hij ze hebben uitgevonden. Hij ziet er ook een beetje geplet uit: dat ie zojuist onder een zwaar iets vandaan is gekropen.
Die vrouwen van Onze Taal is ook niet veel: qua uiterlijk zijn ze een beetje slordig ingericht en ze praten allemaal net als hun baas, heel lui. Die zitten natuurlijk de hele dag met dat rode potlood te strepen.

Ik had gisteren heel lekkere risotto gemaakt, je weet wel: met spekjes, ui, knof, wijn, kruiden en tot slot een schepje boter.
Ik verwerk al een aantal dagen mijn groente op een Chinese manier: arachideolie heet gemaakt in wok, groente aan repen in dat beetje vet met knof en p/z, klein beetje water erbij, dan aardappelzetmeel (een theelepel aangelengd met water in een kommetje), flinke scheut zoute ketjap erbij en het spul in de wok toegevoegd.

Vandaag was het wilde spinazie die ik wokte. Ei gekookt, resultaat eerste foto, dacht ik aan mijn broodkruimels die ik had gemaakt met Pecorino erdoor. Gauw gebakken en over die eieren gedaan (beetje aangebrand, was niet erg), beetje knoflookmayonaise erbij. Zeer lekker. Ik kon ik geen pap meer zeggen en de hond was ook plat van een beetje macaroni en wat kaas en spek.

Dag, Loek