dinsdag 2 oktober 2018

Van alles



De laatste van het seizoen...


en nog wat



Vandaag in de Volkskrant nog een toegift van Sylvia Witteman op dat vagoterische rookworstverhaal van gisteren

Ja! Dat zag ik over het hoofd! "We moeten ons best doen om toffe groentegerechten te bedenken"
Ja! Dat soort lui...
Ik zou eerst maar eens gaan leren koken, of beter nog: proberen te leren koken zou ik zeggen

En dat zag ik ook over het hoofd!
Die Unox rookworst wordt afgezeken, en op de achterpagina een paginagrote advertentie voor die worst!

Een dezer dagen zal ik die worst gaan proeven, en dan vul ik dit hier aan

In principe niks tegen vleesvervangers, net als voor Witteman geldt dat ook voor mij, alleen het woord mag ik niet

(De Stukjes naturel van Quorn zijn uitstekend)



Bresaola


In de Volkskrant werden door Wiske Verspillen drie driesterrenrestaurants in België genoemd

"net over de grens nabij Gent", nou, dat is niet net over de grens

"het schreeuwend dure" Hof van Cleve (als je dat zó zegt, dan suggereer je dat je er geweest bent, dus is ze er niet geweest)

Zie hier (alle links hier openen in een nieuw venster)
Gadverdamme!

€ 435,- voor zeven gangen mét "geselecteerde wijnen", zo schreeuwend duur is dat niet voor een driesterrentent

Ik ben niet kapot van het menu



Hertog Jan

Zie hier

Het menu vertoont meerdere gelijkenissen met de vorige tent

Hoewel ik daar eerder zou gaan eten, ben ik weer niet kapot van het menu



Vendôme in Bergisch-Gladbach

Nou, daar hoef ik niet naar toe, zie hier

Verder is dat niet "net over de grens in België" maar het ligt oost van Keulen



Kouseband


O ja!

Ik maakte een lijstje van de fonds die ik in de voorraad heb staan

Ik kook daar altijd enorm graag mee

Alles bij een grote Jumbo en zo niet dan bij een grote Duitse super

Groenten
Paddo
Kreeft
Vis
Gevogelte
Eend
Gans (moet gekocht worden!)
Kalf
Rund
Lam
Wild



Wat een meidenshit...
Maar misschien kan ik een nagerecht ermee verzinnen...



Kreeg een mooie link van P

hier

Rugelach

Ja, heel lang geleden eens gegeten
Niet mijn favo

Zie Wiki hier



Moet je dat hachee recept hier zien

Een mislukte kruising met zoervleis

Ik mailde:
"Geachte mevrouw Mossel;
Waar hebt u toch dat ongelofelijk spannende hachee recept gevonden?!"



Gedroogde olijven
Mwah



O ja!


Ik vind die Engelse koninklijke familie fantastisch

Die van ons ook hoor, maar op een totaal andere manier

Die van ons staan gewoon op de grond
Die in Engeland staan glorieus te klungelen
Dat is heel apart
Dat is niet glorieus en ook niet geklungel
Dat is fantastisch glorieus geklungel

Zie hier

Prachtige muziek trouwens
Zo kunnen ze dat enkel in Engeland