woensdag 10 oktober 2018

Producten en commentaar




Vagoterische rookworsten


Zie een post erover hier (alle links hier openen in een nieuw venster)

Als je naar beneden scrolt kom je bij een alinea over een artikel in de Volkskrant over de vegatorische rookworsten van Unox en de Vegetarische slager.

We kunnen er kort over zijn
Beide worsten zijn niet te vreten

Zie trouwens de vorm van die worsten hierboven
Kan het LULiger?




Maar ik blijf stug doorproeven

Jumbo schijnt ook nog dat soort rookworst te verkopen van Valess en van Goodbite

We zullen zien zei de blinde




Aardappelen


Ik moest voor twee man aardappelpuree hebben, mooie aardappelen vond ik enkel in kilozakken en voorlopig had ik geen aardappelen nodig, dus ik kocht zo'n zakje zie hieronder

"Kruimig": dan ben ik zeker blind of zo

"Kook nog ca. 14 minuten": na een half uur waren ze nog keihard




Kaas


Die aardappelen moest ik hebben om bombolone te maken, en dan dus niet die donut achtige dingen met Nutella erin maar gepaneerde gefrituurde ballen van aardappelpuree, spinazie (of andere bladgroenten) en Parmezaanflakes

AH had enkel nep Parmezaanflakes (en dan bedoel ik niet Grana padano maar echt nep), dus ik nam Gruyère flakes

Niet goed gekeken
"Franse gruyère" (er staat op geraspt maar er zaten flakes in)
Dat is nou echt AH
Zet je op het pakje "Franse gruyère", denken de mensen O, dat zal dan dus wel goed zijn, terwijl Franse flut is vergeleken bij de Zwitserse

Smaakte trouwens nog muf ook




Ook weer zo'n voorbeeld


Net als laatst die vergelijking van AH vleesfond (peperduur en hoofdingrediënt varkensvet) en runderfond van Jumbo (40% goedkoper, en hoofdingrediënt rundvlees)

Zie die pot hieronder, van Aldi

Hadden ze vroeger enkel in de aanbieding, nu vast (en ga nou niet zelf paprika's staan te roosteren, dat slaat nergens op met kaspaprika's)

Stukken goedkoper dan AH, stukken beter spul ook nog

Allemaal hetzelfde formaat (AH enorme verschillen), allemaal heel (AH veel kapot), en een veel betere smaak en een mooi knofje erbij




Fish sauce


De linkse, Thaise is prima spul; mijn favoriet onder de Thaise

De rechtse is Vietnamees, en dat is heel ander spul, onvergelijkbaar

Droger en vissiger

(Laatst dacht een van die culinaire regenwormen bij de Volkskrant dat als er een inktvis op het etiket staat, dat die fish sauce dan van inktvis is gemaakt, of van paddenstoel als er een paddenstoel op staat) (Dat is het merk, ja, apelul)




Oestersaus


Zelfde verhaal

De linkse is Thais en vrij dik (en dat staat er ook op)
Prima spul; trekt een beetje naar Ketjap kental

De rechtse is Koreaans, en vrij dun
En pikant, maar dat staat er dan ook op (fors pikant trouwens)
Veel droger en directer van smaak




Wijn


Hieronder dat is een werkelijk prima witte wijn
Prachtig ronde smaak

AH

Je hebt ook rode, maar dat is niet meer wat het vroeger geweest is




Hieronder erg lekker erg stevig spul van Aldi (deze dagen)
Blaufrankisch, Burgenland
(Net als de volgende: decanteren en walsen in een brede karaf)

Aldi had ook laatst een vrij dure maar werkelijk uitstekende Cariñena 2012, Viñas Viejas (en ik bedoel dus niet die brallerige Viñedos Viejos van AH)

En ze hadden een Trentino garda, heel redelijk, vooral als je weet dat ie € 4,- kostte

(Over een paar dagen ga ik het hebben over Aziatische kookwijnen)




Kahlúa tot slot


Ik had het wel eens geproefd maar dat was 40 jaar geleden of zo

Tia Maria idem

Eerst Tia Maria gekocht
Lekker!
Af en toe overdag een heel klein glaasje

Die Kahlúa werd me aangekondigd als "veel lekkerder dan Tia Maria, dat vindt iedereen" en toen had ik het natuurlijk moeten laten staan
En inderdaad
Zoete troep





O ja!

"Ken jij de three women?"

-"Nee"

"Wim Kan, Wim Ibo en Wim Sonneveld"