zaterdag 20 oktober 2018

Trip



Brood met pancetta maken
Deeg: Flammkuchendeeg, AH
Heerlijk met bolognese ernaast

Broodjes met merguez erin is ook zoiets
(Merguez in de lengte opensnijden)


Limburg

Daar was ik weer eens een paar dagen


Station Groningen
Bruin bolletje met plakje zalm
€ 4,75
Schande
Niet eens een servetje erbij, maar wel een viezig snotsausje

Of neem het station Utrecht
Niet één enkel plekje te vinden waar je zelfs gratis wat zou willen gaan drinken

In Venlo was ik

Kocht 's avonds, voor de lunch morgen in de kantine van het bedrijf waar ik moet zijn, bij een Jumbo een cheeseburger voor de magnetron (Zal wel niks zijn, dacht ik)[was niks] en Cup a soup (nooit gehad)[gelukkig maar!]

Café, witte wijn, kipkluifjes in een saus met Venloosch Alt en wat ketjap (lekker idee; hier was het vlees te kort gemarineerd)
Dat was in café Bonaparte, kom ik op terug

Er tegenover Leo's Proeflokaal
Mijn favoriete café in Venlo, maar ja, pas laat open en enkel woensdag - zondag terwijl ik er meestal maandag - woensdag ben
Erg lekkere hapjes krijg je er bij je drankjes

De Gaaspiep schijnt ook een mooie kroeg te zijn, maar ik vergeet dat steeds
Ernaast, Sittar, een prima Indiaas restaurant

Veel Lindeboom bier overal




In Venlo was het kermis, en het is een stad met overal pleintjes, en op al die pleintjes was er een stukje kermis
Erg leuk!

Een bekende van me heeft er een kaaswinkel, zie hier (alle links hier openen in een nieuw venster)
Daarnaast was een fantastische banketbakker
Weg...
Kocht er altijd twee kleine rijstevlaaien (om mee te kunnen nemen; het een grote lukt dat niet)
Banketbakker op de Parade (ik bedoel niet bakker Rutten) verkoopt grote en kleine vlaaien, ook grote rijstevlaaien, maar weigert kleine rijstevlaaien te maken; "Die maken wij niet"

Stukje verderop, ter compensatie zeg maar, nu een leuke Engelse winkel
Kocht er mooie mosterd en Bovril

Het is 15 oktober en we zitten op 10 uur 's avonds zonder trui op een terras
Leve de opwarming!




Café Restaurant Central
Ik ben er niet zo kapot van (het is erg populair), maar ja, op maandag is veel dicht

Spies van gevogelte
Zeg gewoon kip
Met friet, pikante satésaus en komkommer
Nou, dat was het dus
Kip met friet en pikante satésaus en komkommer

De friet was melig trouwens

AIX rosé? Heb ik iets gemist
Ja. Maar dat maakt niet uit want het is marketing shit

Ik was trouwens in eerste instantie op weg naar Valuas (zie hier) maar mijn routebeschrijving klopte niet
Volgende keer met een taxi

Er kwam een wijf binnen op die manier van kijk mij eens, en in ene schoot me het weer te binnen:
Looky looky here comes cookie


Zie de tweede aflevering hier





Ahh!

Ik heb hem weer gevonden!!

Het was op Youtube verwijderd

Hoor hier!!!





O ja!

Grote opkomst de laatste weken van prachtige Oostenrijkse en Duitse rode wijnen

Vereinte Winzer Blaufrankisch, Niersteiner Spätburg Rheinhessen, Dornfelder Pinot Noir...

(Waarom horen we daar die Otto Kleynepik niet over trouwens? Of die Hamersmaak? Betalen die moffen niet genoeg?)