vrijdag 26 oktober 2018

Trip (2)



Venlo
Café restaurant Napoleon
Napoleon was ooit in Venlo, en ze hebben er Napoleon mosterd
At er prima, maar er was ook iets minder leuk
Twee meisjes, ± 13 jaar, liepen naar het toilet
Geen klanten, en werden door de uitbater uiterst grof weggeschreeuwd
Wat een zaklul...
Hij heeft ook een meid in de bediening die de hoerigheid zelve is richting hem
(En meteen toen ie weg was begon ze d'r mik vol te proppen!)



Zie de eerste aflevering hier

(alle links hier openen in een nieuw venster)



Ik was dus enkele dagen in Limburg



Zag ergens vegetarische bitterballen aangekondigd
Bieterballen
Flikker op!
En nog wat: bent u ooit een vegetariër tegengekomen met gevoel voor humor??
Dat bedoel ik



Bij de Zwei Brüder (zie hier; een fantastisch mooie supermarkt; vlees, vis, kaas...) (wild: ongelofelijk...) hadden ze geen ansjovis op zout meer, maar dat maakt niks uit want ik kreeg die uit Bergen op Zoom opgestuurd (kom ik op terug; zie hier)

En ze hadden geen Tabasco met knof meer

Ik kocht er Zwiebelwurst, Culatello, gerookte Ricotta, en Toscaanse pecorino ("Picorino")



Nieuwe Engelse winkel

Ik kocht Gunpowder mustard, Original Wiltshire mustard, en Bovril



At vlaai natuurlijk, rijstevlaai
Zoals altijd bij Prins Bernhard (geen website; nee, waarom zouden ze; zit het hele jaar elke dag vol met moffen...)
En zoals altijd vergat ik te melden Geen slagroom
Want ze serveren die vlaai anders echt volledig in slagroom verpakt, echt ongelofelijk




Het was kermis
Ik meldde al dat dat daar erg leuk is: over de hele stad verspreid pleintjes en op elk pleintje een stukje kermis
Kocht voor twee kindertjes een zuurstok en een kaneelstok



Kocht ook in de Pepernotenfabriek pepernoten
Echte pepernoten dan dus
Zie hier



Vond ergens truffelbouillonblokjes met echte truffel, witte en zwarte
Peperduur, maar ja...



De Locomotief
Twee forse glazen uitstekende wijn en 10 gepaneerde gefrituurde uitstekende garnalen, € 9,50
Kijk, dat bedoel ik



At ergens uitstekende kipsaté, maar met kleffe gele rijst



In beslag met Venloosch Alt gefrituurde kip schijnt erg lekker te zijn
Kocht een flesje



Puzzel in de krant in de trein
Broodbeleg
Moest pâté zijn
Nederland!





O ja!

Eindelijk eindelijk eens een tosti die niet óp maar náást het servetje ligt!



O ja!

Hoorde een Vlaamse roepen Uffra! Uffra!
Juffrouw