woensdag 27 juni 2018

Restaurants



Dit is die Noix de jambon waarover ik gisteren schreef
Nu wat meer foto's ervan


Uit eten dus


Ja, want ik vond een lijstje van restaurants die goed schijnen te zijn (nou ja, goed, "goed"; ja want Huize Augurkenschuim van boer Jonnie staat er ook bij), en enkele kende ik niet


Wie staat erop die ik ken?

*Inter Scaldes
* Boreas
* Beluga
* Pure C (dat is ook niks)
* De Leest



Hier kruiden


Joelia

Rotterdam


Het menu ziet er niet slecht uit, als je je beperkt tot "Mario's Favorieten" (moet dat nou), wat betekent voor- en hoofdgerechten à la carte

Zie hier (alle links hier openen in een nieuw venster) en scroll

Maar ja, kreeft met lavendel
En dan die aanhalingstekens flauwekul "Likkepot" en "Gouden gebak"
Schrijf gewoon wat het is, zak

Ik neem die octopus en die schol




De Lindenhof

Giethoorn

Wel van gehoord natuurlijk


Dat is tenminste wat de uitvoering betreft een normale mensenkaart, zonder gehijg en geblaas
O nee, wacht; "Martin's Ziel en Zaligheid"...

Zie hier

Dat is wel weer een aardig systeem: lange lijst voor en hoofd en ertussenin, en het aantal gerechten kan je kiezen

Ik neem die kwartelpootjes en die ossenstaart




Da Vinci

Maasbracht


Vroeger ging er niemand naar Maasbracht, want dat was een messentrekkershol met forse aantallen kroegen en hoeren
Ja, want daar was een grote schippersbeurs
Daar kregen ze betaald en dan gingen ze aan de zuip en aan de hoeren

Zie de voorgerechten hier en de hoofdgerechten hier

"Bloementuintje", "Duo Pietjesveld", maar goed, er staat tenminste bij wat het is...
(Voor je het weet heb je bij die Joelia een dooie otter op je bord liggen, hahahahaha!)
Maar wacht, er staat Yanté op de kaart en het hele internet weet niet wat dat is...[het schijnt een vies soort Limburgse yoghurt te zijn]

Ik neem de Salade Riche en die Kalfshaas met zwezerik




FG Restaurant

Rotterdam


Slechte website

Zie de kaart hier

Piccalilly, tomaat, drop...
Oesters met rabarber...
"Black Beauty" zonder uitleg

Maar wel weer Cannelé bordelais (en niet Canelé Bordelaise, ja; drie fouten...), mijn favoriete gebak

"Doet u mij maar die kreeft ober. Die pastinaak, geef die maar aan Janneke Vreugdeloos; niet te gaar graag"

En dan besluit ik met langoustine, piepkuiken en kaviaar

Zo




God Gristus, Femke Halsema...


Halsema
“Van een andere orde is de zogenaamde stiekeme elite. Geld, podium en invloed zijn er in overvloed, maar het bestaan ervan wordt weggestopt ten gunste van een zorgvuldig gekweekt, publiek imago van ‘gewoon zijn.’ Denk aan Linda de Mol, Sylvia Witteman. Het is een onschuldige vorm van ontkenning, van het spelen van ‘the girl next door’, terwijl in werkelijkheid maar weinig mensen zich hun buurhuis kunnen veroorloven.”

Witteman
“Dus iemand die drie keer modaal verdient en stukjes schrijft in een krant kan niet ‘gewoon’ zijn? Kun je me precies vertellen wat de inkomensgrens is waarboven iemand niet meer ‘gewoon’ kan zijn? En bij welke beroepen iemand nog wel ‘gewoon’ kan zijn en bij welke beroepen niet? Moet ik soms foto’s sturen van mijn verzakte bovenwoning? Of van de H&M-kleren die we dragen? Wat is Nederland toch een kutland. Bah. Bovendien, Femke: ik denk dat jij minstens drie keer zoveel verdient als ik. Dan zal jij wel helemáál niet meer ‘gewoon’ kunnen zijn. Ik ben altijd openhartig geweest over mijn ‘bevoorrechte’ positie. Ik vind niet dat mensen die goed verdienen zich daarvoor hoeven te schamen. Femke, jij bent met dit soort hypocriete aantijgingen de zeis die het Hollandse maaiveld kort houdt. Trouwens, ook Linda de Mol is er altijd eerlijk voor uitgekomen dat ze rijk en bevoorrecht is. Heel wat rijker dan ik overigens, al vind ik dat dat er niets toe doet. Voorts ben ik al 15 jaar columnist voor de Volkskrant, waar mijn echtgenoot sinds 3 jaar hoofdredacteur is. Bij de Volkskrant verdien ik iets minder dan 50.000 euro bruto per jaar. Wat verdien jij, Femke?”

Kijk

De ontzagwekkende politiek correcte grachtengordeldoos

Maart 2017: "Het is me menens. Ik ga niet de wachtkamer in van het politieke bestuur om na een paar jaar weer tevoorschijn te komen en een Senaatszetel te beklimmen of een burgemeestersketting om te hangen. Nee, het afscheid van de politiek is definitief. En de reden is simpel. Ik heb er genoeg van” (Inleiding in Pluche)

Ze voelde zich "nederig" schreef ze vandaag.

Die heeft Godverdomme de stiekeme achterbaksheid uitgevonden...