dinsdag 19 juni 2018

!D Magazine




Dat is het tijdschrift voor chefs, van de producent van

Debic

Zie hier (alle links hier openen in een nieuw venster)


Ik kreeg het om onduidelijke redenen

Het was een Jalhay special, dus dat kon er ook nog wel bij




Je zou denken Een kok?
Lijkt meer een serieverkrachter...


Op die Jalhay, ik bedoel op wat ie allemaal te vertellen had, kom ik overmorgen terug


En over dat magazine vol kokende baardapen zal ik kort zijn

Zie de eerste baardaap hier


Katafideeg
Kataifi, ja

De volgende baardaap is ene Sidney
Die kookt een mole (Mexicaanse saus) met 38 ingrediënten...
Oa. "ingezuurde amandelen"

"Daikon met klaverzuring, gepofte rijstballetjes, zwarte sesam en goudsbloem"
Ober, mag ik een bord warm eten?

"een quenelle roze peperijs met daarop een stukje groene trilzwam"

"De chef deinst er niet voor terug om zelf een rondje afwas te doen of de vloer te schrobben"
Goh

"Vichyssoise met as van prei"




Pomo d'Oro prijs


Een enorm kletsverhaal in de Telegraaf erover

"Beste kookboek van de afgelopen 15 jaar"

"Italiaanse kookboeken"
Onzin want Kleynepik deed ook mee (en viel natuurlijk niet in de prijzen want die likt niet hard genoeg), en Sonja Kakker
Ja, of zou die Kleyneaap ooit een Italiaans kookboek hebben geschreven?

Florine Boesje, die van dat protest tegen het holocaust monument, won wel een prijs met dat suffe risottoboek
Wilbrink citeert eruit
De rijst in olie bakken
Alle bouillon er in ene bij
Kan het allemaal onnozeler...