vrijdag 25 december 2009

Kerst!




Kerstmarkt Leer. Beetje beverig want het was erg koud en handschoenen draag ik nooit.

Dit hieronder is trouwens ook nog een of ander sprookje, geen idee, en daarmee is Leer "op".



Geen idee dus. C1 weet het, daar ben ik zeker van.

Alles Kerst vandaag trouwens. Was bij W. die me een maand geleden een verdacht uitziende fles Beaujolais Villages nouveaux aanbood. Ik zeg vandaag "Die wijn was prima!" Ja, zegt ie, dat zei ik toch ook al. Mot je nog 'n fles?
Kijk.



Alles Kerst vandaag. Geen mail van dat zure vrouwtje uit Amsterdam!

Vanavond, alles is Kerst vandaag, aan de gang met die kreeft, die homard.



(Bomans "Ho maar met die homard!" En "Ik zallum, die zalm!" Ik ben een van de gelukkige mensen die Bomans met plezier kan lezen, en daarnaast met evenveel plezier Hermans en de Reve's. Een ding: voordat je je een mening over Bomans permitteert, lees het verzameld werk deel 3 - 5.)



Kerstkreeftdetails morgen.

Vraagje C1. Hoe heten die dingen die je in onze jeugd had. Papier, en elke dag een raampje openmaken (kaarsje erachter). Advents-....

Was bij de buurvrouw, kreeg een goed idee op basis van wat ze me serveerde. Platte/verse kaas op toast en daarover groene Zwitserse.



Dit luisterde ik vandaag. Bach.
Alles is Kerst.

O ja, recept dan dus!
Iets feestelijks? Dit maak ik morgen voor bevriende kroegtijgers. Als voorgerecht.
Gerookte heilbot, forel-eitjes en radijs
Vul per persoon een half gekookt ei met forel-eitjes.
Maak mooie borden met kleingesneden icebergsla, gerookte heilbot, radijs en het gevulde ei.
Eet de heilbot met de radijs en het ei dus met de forel-eitjes.



Heilbot

Was op zoek naar een YouTube van Tilge, Högester, meine Sünden. Vond niks.
Vond wel dit (alle links hier in een nieuw venster), Laß dein Zion blühend dauern. Ook mooi hoor.

Ik schreef gisteren over die enorme (50%) bezoekerstoename hier. Analyseerde dat vandaag (Google analytics) en ja, dat is Googlen op etenswaar rond deze dagen.



Tentoonstelling. Gemeentemuseum Den Haag.
Van alles en nog wat hier maar zie vooral Paul Pablo Piet.
Hier.

Paul = Cezanne, Pablo = Picasso en Piet = Mondriaan.