dinsdag 7 juni 2016

Pap

















Ik heb nog een keer frites gegeten gemaakt van die Frieslanders, maar nu zit ik te wachten op ganzenvet. Nergens is dat te krijgen, dus ga ik het via internet bestellen.

Ik had hier nog wat van die aardappelen liggen, ik bewaar ze tegenwoordig in de koelkast. Enfin ik maakte er keurige blokjes van, zeker zo groot als dobbelstenen en bakte die in kokosolie. Later deed ik er nog gesnipperde ui en Chinese knoflook bij en verder p/z, gemberpoeder en tijm. Er hadden eventueel spekjes aan toegevoegd kunnen worden. Toen de blokjes aardappel gaar waren mengde ik ze met drie eieren, restje slagroom, koksroom, verse roomkaas met kruiden (Lidl), mascarpone, p/z. De koekenpan met deze massa zette ik op de kleinste pit van het fornuis, deksel erop, 40 minuten. De koek daarna omgekeerd en de bovenkant, die nu onderkant was, nog even gebakken. Op de nog warme massa heb ik Witloof Confijt met citrusvruchten (uit Oostende) gesmeerd. Ik heb nu driekwart op en kan geen "pap" meer zeggen. Hoeft ook niet, ik zou dat niet meer lusten.

Lang leve de Frieslander!

Dag, Loek