woensdag 8 juni 2016

Wouter Spaans


Kent iemand die eikel?


Die blijft maar zeiken over broodjes die niet rijzen, of toch weer wel en dan weer niet dat ze inzakken dan dus, je krijgt er vlekken in het aangezicht van, een jeukende hoofdhuid en een beslagen tong...

Ik lees geregeld uw blog en haal daar leuke recepten en ideeën uit om zelf te koken.
Ik ben de laatste tijd geregeld bezig met het bakken van broodjes. Ze zijn best aardig te happen. Ze zijn goed luchtig en prima gaar na het bakken. De smaak ook heel behoorlijk. Maar een wat hogere vorm vind ik wel mooier. Het deeg rijst echter erg veel in de breedte, maar niet voldoende naar mijn zin in de hoogte. Waar zou dat aan kunnen liggen? Hebt u tips? Voor een aan te bevelen boek misschien?


Wel in de breedte maar niet in de hoogte...
Ik schreef Je moet je lul er in steken en dan een paar keer fors hoesten, maar ja, dat kon ie niet schreef ie...

Daarna ging het weer door
Inmiddels ontdekt dat het zat in het opbollen. Had eerst geen benul van het grote belang daarvan. Na enig speurwerk op internet en een praatje met een lokale bakker wel en de resultaten zijn meteen een stuk beter.

Ja, je zal toch iets moeten voor dat opbollen, als je 'm niet omhoog kan krijgen
En dan wel wat beters dan dat die "lokale bakker" z'n lul er in steekt en "de resultaten meteen een stuk beter zijn"...

Hebben jullie nog tips?
Zijn mail is gantel17@caiway.nl