maandag 12 augustus 2013

Goh!



Nieuws op de radio

"Kamerleden laten op Twitter weten geschokt te zijn door het overlijden van Prins Friso".

Lees: "Kamerleden laten op Twitter het grote publiek weten 'Kijk mij eens geschokt zijn door het overlijden van Prins Friso'".



Turkije

Schitterend!

Ik boekte een "culturele reis", van de ene Romeinse ruïne naar de andere zeg maar, tweede helft januari.
Heb ik net vanavond iemand te eten en die zegt In januari maak ik een culturele reis door Turkije.
Ik zeg, nou ja, om een lang verhaal kort te maken: die vriend van me gaat dus twee weken vóór mij op dezelfde reis. Hij trouwens via de Vara, ik via Max, wat ik wel zo sjiek vind.

Maar prachtig toch!
Kan ie me perfect inlichten over wat wel en wat niet ter plekke te boeken.
Avondeten, excursie zus, excursie zo, dat moet allemaal ter plekke. Ik bedoel 7 x avondeten à € 18,50 per keer, dat moet toch goedkoper kunnen in zo'n kamelenland, toch?! Volgens mij kan je er daar voor € 18,50 ook nog fors wijn en een schandknaap bij krijgen ook nog.

Maar: schitterend!


Bouillon!

Vandaag een lang gesprek.
Daar kom ik nog op terug. Over wie er over de tong ging. Want ik wil die personen natuurlijk eerst even benaderen, voor hun eventuele commentaar. En dan moet ik daar eerst weer even mijn goeroe Loek over peilen, ik bedoel: of ik wel of niet ga vertellen dat die en die het met die en die...


Bob Dylan

Highlands

Ik ga luisteren naar Neil Young
Ik draai het geluid hoger
Iemand staat alsmaar te schreeuwen
Ik draai het geluid lager

(Ik ga luisteren naar Mangiare
Ik draai het geluid hoger
Iemand staat alsmaar te kwekken
Ik draai het geluid lager)

(Of: Ik ga Bouillon lezen
Ik zet mijn bril op
Iemand is alsmaar aan het kletsen
Ik zet mijn bril af)

Want kijk, mevrouw de redactrice, u kunt me dan wel bellen om me mede te delen hoe ik niet en hoe ik wel moet schrijven, maar ik vrees, mevrouw Anka, dat ik dat liever zelf uitmaak...


Positief

Die mevrouw Anka trouwens, die redactrice, daarvan viel me in ene, ineens!, pats!, wat te binnen, iets wat ik jammerlijk vergeten was.
Die mailde me een tijd geleden "Waarom gebruik je je talenten niet om iets positiefs te schrijven?"
Jee...

Prijsvraag!
Waar ruikt de mededeling "Waarom gebruik je je talenten niet om iets positiefs te schrijven?" het meeste naar?
(Gelieve land, tijdsbestek en hemdkleur te specificeren.)

Hoofdprijs!
Tsja, dat ligt er aan.
Ik bedoel als je zegt Wilders, dan kan je een fles HEMA shampoo krijgen (€ 2,-!).
Maar als je zegt, enfin, uhh, ik ga het niet verklappen natuurlijk, maar dan kan je wel eens uitgenodigd worden op de Eind Zomer BBQ van de Nieuwe Eetclub Zuidhorn, incluis treinkaartjes en hotel...


Diversen

* Gay Pride
Waar was de Radio 4 boot???

* F I
Vettel wil liever Raikkonen als team mate dan Alonso.
Ja! Jezus! Alonso is stukken beter dan Vettel of Raikkonen!

* Ik hoorde over een Turkse kapper die erg goedkoop was.
"Die knipt meteen je lul ook!"

* In Groningen, over lullen gesproken, heb je op het Zuiderdiep zo'n tent met van die bakken met van die visjes die zweren weg-eten en zo.
Ik sta in de deur van die tent (fors wat wijn in de Kale Jonker), ik zeg Ik hep zwere op me lul. Kan ik me lul effe in die visse steke?

* Hoor ik iemand zeggen "Ik ga niet joggen. Ik ga kijke naar die joggers. Daar wor ik heel lekker moe van."
Groots!

* Hotperdóm, klossák!
Rudy Kousbroek over Indonesië.
Gotverdomme, klootzak!


Zo kan ie wel weer...