maandag 26 november 2012

Wies

Goedemorgen Maarten, ik lees je link naar Leonardo da Vinci en ik word ineens enorm jankerig.

Het huisje waar Leonardo geboren is/woonde(?) staat op een berg. Ik was daar een paar jaar terug met mijn beste vriendin Wies en een groep mensen die ook Italiaans leerden. Voor het huisje was een picknick en daarna kon ieder op eigen gelegenheid weer naar beneden, naar het dorpje Vinci, waar een tentoonstelling was.















Wies en ik liepen door een onvoorstelbaar, veelkleurig bloemenveld en het geurde! Voor het eerst roken wij de jasmijn. We herkende de bloem niet, hij was veel kleiner als de jasmijn vroeger in onze achtertuin. (Bij terugkomst in Nederland bleek die  “kleine” Jasmijn gewoon te koop, maar hij geurde niet). In het dorpje zelf hebben wij, sprakeloos over zoveel schoonheid, in een warm, stoffig parkje een fles wijn soldaat gemaakt en daarna wisten we het helemaal zeker: We hadden het paradijs gezien.

Wies is 2 weken geleden begraven.

Dag, Loek