zaterdag 17 november 2012

Himalaya zout

Dag Maarten.
Dat zout koop ik bij de biologische winkel, mijn tuin staat haaks op die van "hullie".
Himalaya zout, ik schreef het al, is roze van kleur. Ik zag dat pas nu, omdat ik het vanwege de visite uit de verpakking haalde. Dat "oer"zeezout komt ook bij hun vandaan.

Nou had ik dus zondag die pepers van jou zelf opgegeten en vond ze delicaat. Ik proefde gisteren de eerste pepers voor de visite, deed daar het zeezout van AH op en vond de pepers minder lekker. Ik dacht aan het Himalaya zout, deed dat er weer  op en had weer die heerlijke smaak van zondag. Voor het eerst van mijn leven proefde ik verschil in ZOUT.

De rest van de pepers hebben de drie bezoekers opgegeten met dat Himalaya zout. Ik vertelde dat vanmorgen aan mijn mede honduitlaters/uitlaatsters (veel Labradors, en dat laatste woord moet je
dan geaffecteerd uitspreken). Enfin, wilden ze allemaal het recept weten. Was ik weer zo kinderachtig om het niet te vertellen.













Nu heeft de post een briefje in mijn bus achtergelaten en daarop staan een aantal "letters" of "tekens", ik weet niet hoe je het noemen moet. Je zou zeggen: het is tekst van iemand die duidelijk nog niet de inburgeringscursus in ons mooie landje heeft gevolgd. Na langdurig bekijken kwam ik tot de conclusie dat ze twee maal aan mijn deur zijn geweest met een pakje. De betreffende "bode" heeft al wel leren liegen: de hond ligt achter de voordeur en ik was de hele dag thuis. Op het bewuste briefje stond geen melding van een eventuele nieuwe bezorging en ook geen telefoonnummer van een kantoor waar ik zelf het pakje zou kunnen halen.

Ik bond de hond een riem om en ging naar buiten. Onderweg kwam ik iets tegen op een TNT fiets met achterop oranje tassen. Ik vertelde mijn verhaal. De fietser reageerde met een holle blik. Ik vroeg die "bode" of ik, voor hun begrippen, in ontwikkelingsgebied woon: dat ik bv. gewoon moet wachten tot ze weer een keertje met een boot aanleggen. Ik kreeg geen antwoord. Ik hoop niet dat dat gedroogde vlees in het pakje zit, de bezorging kan wel eens maanden gaan duren.

Groeten, Loek










PS
Dat Himalaya zout heb ik niet van jou!! Het zit in een blauw kartonnen doosje en het heet Himalaya Crystal Salt, Sel Cristallisé, Sale Cristallino, Sal de Cristal. Het is mineraalrijk natuurzout, meer dan 250 miljoen jaar oud enz. enz.
Dat oerzout is gewoon spul  en er staat oerzout op. Ik wil best wat opsturen, maar het is niets bijzonders. Ik zal eens aan Harry Paridaans, de bakker, vragen of ik een worstenbroodje aan je kan opsturen. Hoewel, onder ons gezegd, ikzelf de worstenbroodjes van een andere bakker ietsje lekkerder vind.
Ik heb geen driehoekig zakje zout bij je zending gezien, of heb ik het per ongeluk weggegooid? Ik heb de verpakking nog liggen.

Dag, Loek