dinsdag 13 maart 2012

En weer ben ik er weer, maar ja,


het is nu al acht uur, en ik moet nog -eerst!- koken, dus hoeveel er vanavond geproduceerd gaat worden, dat is vooralsnog onduidelijk...
Markt, teveel werk voordat ik weg ging, veel werk nog vanavond te doen dus...

Sterrenbeeld Zuiderkruis

Het Zuiderkruis.
Kijk, de eerste keer dat ik in Azië was, en in Singapore uit het vliegtuig stapte, klap die warmte in je gezicht, midden in de nacht, toen wees ik naar de hemel en zei tegen m'n vriendin "Kijk, dat is het Zuiderkruis". -"Hoe weet je dat? Je hebt helemaal geen verstand van sterrebeelden".
Tsja, goeie vraag.
Maar later bleek het in een Kuifjesboek te staan.

PJ is nog op zoek.
Dank al vast PJ voor de andere Zuiderkruizen!
(Die vallende kaki, daar heeft ie ook lang over gedaan, ik maar volhouden, en ja! Gevonden. Komt later.)

Vanavond trouwens, want laat thuis dus, tortellini ("15 tot 17 minuten koken", wat een gelul), tomatensaus, paprika, kaas.

Vlag Australië met het Zuiderkruis

Vlag Australië met het Zuiderkruis

O ja, dat suikerriet, dat zou ik nog melden.
Nou, simpel hoor.
Je zet een stevig mes dwars op de top van de stok en je gaat op een ondergrond kloppen (elke hand aan een uiteinde mes) tot je door die stok heen bent. Is veel simpeler dan het lijkt.
Daarna die twee helften elk door de midden in de lengte.
Daarna op vergelijkende wijze de inhoud (driehoekje van een kwart stengel) van de bast af"kloppen" met weer een mes.
En dan, ja, en dan knagen en sabbelen maar...

De vlag van Brazilië

Brazilië.
Orde en voorspoed.
Kijk. Zo ken ik jullie weer...

Uhh, staat die vijfde ster, "e", aan die kant van de wereld, de Amerikaanse kant, aan de andere kant in dat sterrenbeeld dan in Australië??

Mail

Maarten, ik heb een pot Tierentyn bemachtigd, G. moest naar Gent voor een kunstenaar die in Den Hopsack wil tentoonstellen.
Maar ik weet niet naar welk adres die pot moet.
A.U.B. een mailtje en hij komt tot U.
Groetjes,
F.


Uhh, adres komt in directe mail, en ook graag uw adres voor een pot Groninger mosterd!

Meer meel...

Goedemorgen Maarten, in reactie op jouw opmerking dat "je vroeger je schoenen buiten de deur kon zetten in een hotel", het is natuurlijk een schot voor open doel: "als je dat nu doet, mag je blij zijn als ze er de volgende dag nog staan".
Groeten, L.


Ja, dat bedoel ik dus!

O, kijk trouwens eens hier (alle links hier in een nieuw venster), nieuw internationaal gastronomisch tijdschrift. Lukt het iemand van jullie om je in te schrijven of een proefnummer te bestellen? Mij niet.

Vlag Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland

O ja, Gristus!
Beste kookliefhebber,
Vorige week maandag hebben we je een mail gestuurd waarin we je uitdaagde om samen met ons een recept te bedenken dat slechts uit 10 woorden bestaat. Door dit speciale 10woordsrecept te bedenken help je ons met het invullen van het 10woordsrecepten platform dat we aan het opzetten zijn.
Misschien heb je het mailtje over het hoofd gezien of heb je nog geen tijd gehad om te reageren, maar we zijn erg benieuwd naar jouw 10woordsrecept. We hebben je hiervoor gevraagd omdat we zien dat je met veel plezier schrijft over eten/recepten op Kookenz.blogspot en we opzoek zijn naar echte kookexperts. We zouden het dan ook leuk vinden als je mee doet.
Als je mee wilt doen dan raden we je aan om voor 20 maart te reageren. Dan houden we een van de perspakketten voor je apart. Het pakket met verdere instructies sturen we je dan geheel vrijblijvend toe.
Hartelijke groeten,
Eva


Flikker op godverdomme!

Ei, water, koken, vreten. Vier woordrecept! Nou ja, met wat zout er op vijf.

Gezeur, opgeflikkerd en geen gelul dat zijn de tweede vijf.