maandag 12 maart 2012

En tsja!


Daar ben ik weer alweer!

(Zie tekst hieronder)

Dank PJ. La transhumance, la trashumancia (zonder N in het Spaans).
Ik heb meegelopen, ongelooooofelijk.
Uhh, voor wie niet weet waarover we het hebben: de schaapkuddes, alle bij elkaar, duizenden schapen, van de zomer-berg plek naar de winter-dalplek of omgekeerd.
En die herders hebben eeuwenoude rechten daar en daar langs te trekken.
Midden door Madrid, indien nodig.

De Trashumancia

Laat thuis, na een ellenlange vergadering een paar dorpen verder, vergadering over niks, over ego's, over achterbaksheid en stiekemheid.
Gelukkig ben ik van deze opdringerige gelovigen verlost als ik verhuisd ben...

Laat thuis dus. Wilde in Leek bij M & M (heel goeie tent) Duitse bief gaan eten, is daar enorm lekker, maar ja, na die vergadering had ik eigenlijk nergens meer zin in...

Maar ja, wat later, weer thuis, honger.
Dus. Blik beanz in tomatensaus, prei, kaas... Met flink ui, knof, lombok en gemberwortel.
Dat wordt weer forsch "mortiervuur op de loopgraven" morgenvroeg, woehahaha!

En morgen?
Tsja. Ook weer laat thuis. Weer wat simpels.
Geen idee...

Gisteren

Loempia, paprika, sardien

(Die vieze gele randen, dat is eigeel!)
Loempia, paprika, sardien (uhh, mag dat wel van refo's? Ik bedoel, daar mag je toch ook geen boter op je boterham met kaas doen: "Zuivel op zuivel, dat haalt je de duivel".)(Ik bedoel: met dat soort volk weet je het maar nooit...)

Blik super goedkope sardines afgieten.
Maisolie, sjalot, knof (alles nogal klein gesneden), lombok...
Citroenpeper, paprikapoeder (ik nam per ongeluk hot; drie "heten" dus: citroenpeper, lombok en hot paprikapoeder; nou, ik heb het de volgende ochtend geweten...)("nagenieten"...)

Noilly Prat, wat witte wijn ivm inkoken, oestersaus...
Proef.
Paprikastrips erbij... Sardine-stukkies...
Frituur aanzetten, eigeel kloppen, vellen in-eigelen, loempia maken en bakken...
Foto's vergeten.
Was enorm lekker, maar wel té pikant...

De Stratonef, strip van Hergé

De Stratonef.
Daar kom ik op terug!
Hergé!


O ja, vanavond wierp iemand me tegen dat ik ouderwets ben.
Jezus gristus, mag ik godverdomme met weemoed denken aan de tijd dat je in een hotel verblijvend je schoenen op de gang kon zetten, ja?