maandag 5 oktober 2009

03-10


Eerst maar een link. Telegraaf. (Lees jij die?? Nou nee, maar ik doe de puzzel...)
Eten en genieten (alle links hier in nieuw venster). Geen idee wat het is al heb ik een vaag vermoeden dat het niet de eerste keer is dat ik die link vermeld.

Heel aardig artikel over oesters trouwens gisteren in De Telegraaf.
En wat ik aan positiefs verder weet over De Telegraaf is dat ze hun personeel in de watten leggen. Ken (de zus van) Liefhebber, de theater-recensent en de broer van –vergeten- oost Azië referent en die woont in een vrijstaand huis in Tokyo.



(Ga even door met “teruggevonden boeken”)

Recept
Soesjes voor zoete vulling
Maak het deeg als voor soesjes voor hartige hapjes, maar gebruik de helft van de boter en vier eieren. Werk er ook wat bakpoeder door.
Als ze volledig zijn afgekoeld de soesjes openknippen en vullen met ijs.
Serveren met slagroom.
Of vullen met slagroom en serveren met ijs.
Of met ijs en chocoladesaus en wat munt.



Ik blijk trouwens een (erg aardige) Filippijnse buurvrouw te hebben met wie ik de liefde voor gedroogde, ongezoete mango deel. Misschien kookt ze ‘n keer voor de Eetclub.

Eetplanning met verschillende buren, nieuwe kennissen. Zuurkoolstamp uit de oven aan de ene kant, pasta roomsaus gerookte haring prei aan de andere kant.



Lees nu Siberisch Dagboek van Karel van het Reve. Mooi. Eerste halte van de TransSib, medereizigers, ik bedoel dezelfde coupé, gaan inkopen doen, brood, worst, roomboter, kaas. Karel wordt uitgenodigd en draagt appels en chocolade aan.
Tweede avond nodigt Karel ze uit, in de restauratiewagen. Bier, wijn en “befstroganov”.